Behöver era råd och synpunkter!
Jag och min sambo gifter oss i juni. Vi ligger bra till vad gäller planerandet och så, det är inte det som är problemet.
Problemet är att jag är så besviken på mina vänner.
Tro mig, jag vet att mitt bröllop är mitt och inte deras, de kan inte lägga ner all sin tid på det osv!!!!
Men nu är det så att ingen av mina vänner, eller ens våra toastmadames självmant velat träffas och prata om bröllopet eller så. Våra toastmadames kommer för sent till våra träffar vilket gör att vi blir oroliga att de kommer att klara sitt uppdrag. Vi har två vänner som flyttat som inte bjudit hem oss än. En vän flyttade för ett år sedan men har ännu inte bjudit hem oss (även om vi sagt att vi är oftast lediga och vill gärna hälsa på). Några av mina vänner ska åka bil till bröllopet fast det finns andra möjligheter och alltså inte dricka något någon av dem. Igår träffades några av mina vänner utan att fråga om jag vill vara med. Utesluten var ordet, och ledsen är känslan jag fick. Det kan bero på att jag har barn och de är singlar, men det är ändå inte okej!
När sånt här händer vill jag ställa in bröllopet eller i alla fall ändra på det. Jag är besviken så att jag knappt vill
bjuda dem längre. Men jag vill inte känna så här. Att det kommer att bli bröllop det står klart, men ibland vill jag resa bort och gifta mig istället, och ibland vill jag bara bjuda närmaste familjen istället. Vi har lagt alldeles för mycket pengar för att bjuda människor som inte bryr sig om oss.
(Kan tillägga att jag inte tycker om konflikter och kan ses som feg, som inte tar upp detta direkt med dem. Men jag är rädd att skälla ut dem och ta upp allt gammalt och det vill jag inte just nu)
Så, säg ärligt. Överdriver jag/är jag för känslig eller skulle ni också känt som jag?
Är det någon annan som också har haft känslan att de vill rymma och gifta sig pga sina relationer eller bara bjuda de närmaste?