Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Ingen att bjuda, vill inte ha hemligt bröllop!

Tycker också att ni kan bjuda era närmaste vänner. Nu hade vi ju ett väldigt litet bröllop, bara våra barn, två vittnen och fotografkompisen. Jag har varit gift förut och hade då ett stort bröllop, så det var inte något måste för mig att få göra igen. Och min man har liten släkt och dålig kontakt med många av dem, så jag tror att det hade varit rätt ångestladdat för honom att ställa till med något som innebar att han var "tvungen" att bjuda dem. Men så ville vi också ha litet, så det passade oss. 

men iallafall. Vi hade vårt pyttebröllop och lånade en lokal så att vi inte "bara var hemma" efteråt. Och det blev superfint, för då förknippar man ju den dagen ändå med mer festlighet också även om vigseln var själva syftet förstås.
    Vi hade ett par veckor senare en fest ihop med våra vänner, inte släkten. Bara avslapnat och gemytligt och vi fick bjuda på god mat, vilket ligger oss väldigt nära hjärtat att få göra. vi är båda väldigt förtjusta i att greja i köket. 

Nu valde vi inte det just för att hålla så litet som möjligt, men vi hade nog kunnat tänka oss att ha de närmsta vännerna med också om vi hade velat haft det lite större som ett "riktigt bröllop"    
     Det hade förmodligen blivit superbra det också. 

Svar på tråden Ingen att bjuda, vill inte ha hemligt bröllop!