Ingen att bjuda, vill inte ha hemligt bröllop!
Vi har båda flyttat till en ny stad rätt nyligen och ska gifta oss relativt snart. Utomhus, avslappnat, borgerligt. Vi har ett par som vi känner bra som ska vara vittnen. Det ska som sagt vara väldigt avslappnat, men finklätt. Problemet är bara att min blivande man har rätt stor släkt och jag har faktiskt... Ingen. Jag har ingen alls som jag sett på flera år/ som jag vet om. (Jag är 28 men mina föräldrar försvann tidigt, och jag har inga syskon, så då blev det så). Jag har random vänner men ingen riktigt nära, så det känns på något sätt lite konstigt att bjuda dom. Dessutom är de flesta också våra gemensamma vänner så det känns lite fel att tänka dom som mina "egna". Så ja. Eftersom jag inte ville stå där ensam när han hade all sin släkt med sig bestämde vi oss att det bara skulle vara vi, vår dotter på 8mån och vittnen. Det är bara det att jag ändå vill att det ska kännas som "ett riktigt bröllop" (om en enkelt) eller iaf inte kännas så hemligt och i skymundan! Hade jag haft släkt så hade jag självklart vilja dela det här med dom! Det känns ensamt och tråkigt att bara gå dit och gå hem, typ. Summan av känslovirret; Hur hade ni gjort för att skapa mer bröllopskänsla (på ett enkelt sätt) och få det att bli mindre hemligt? (Vår dotter måste ju vara med på allt, ammar fortfarande också, så vi kan inte flyga utomlands eller ta in på hotell efteråt osv) Jättetacksam för hjälp!