Ingen att bjuda, vill inte ha hemligt bröllop!
Jag umgås knappt med min släkt.
Jag har börjat ta upp umgänget med min pappa för några år sedan. Men det är väl typ att vi ses 1 eller 2 ggr per år och så pratar vi i telefon kanske varannan - var tredje månad.
Min mamma dog 2 månader innan bröllopet.
Jag har en halvbror som jag försöker umgås med men vi har helt olika livsstilar. Han har en dotter på (nu) 10 år.
Släkten på mammas sida har jag inte träffat på närmare 25 år och dom kom inte ens upp på mammas begravning.
På pappas sida jag jag inte mycket släkt kvar alls. Och jag träffar dom kanske max vart 5:e år. Ibland mer sällan även om jag tycker om dom. Jag är liksom aldrig i den staden längre helt enkelt...
Så när vi räknade ihop gästlistan så hade jag 10 på "min sida" och då var det även några av våra gemensamma vänner som hamnade där.
Maken hade 86 personer på sin sida...
Hur löste vi det?
Tja vi bjöd i princip alla. Några av dom hamnade på en B-lista. Och när de på A-listan tackade nej så fick dom en inbjudan.
Vi prioriterade att bjuda in mina vänner och lägga till mina kusiner när andra hoppade av, bara för att balansera upp det hela. Så vi bjöd till och med in lite jobbarkompisar som jag trivdes extra bra med
Men som jag ser det så var hans släktingar mina blivande släktingar.
Om jag var i era skor - just eftersom att du säger att ni vill egentligen ha hela paketet - så skulle jag ha bett en av era gemensamma vänner att vara toastmaster och sen försökt balansera upp så ni bjuder lika många vänner som hans släktingar (eller kanske 1 del vänner - 2 delar släkt) och så jobbar ni lite på bordsplacering och ser till att toastmastern styr lite så att det inte blir så mycket släktträff