• darkHorse

Ingen att bjuda, vill inte ha hemligt bröllop!

Pagnie skrev 2013-06-06 10:21:46 följande:
    jag tycker faktiskt det låter lite egoistiskt av dig för du säger att om du hade haft släkt så hade du självklart velat dela dagen med dom, MEN nu när du inte har det så får inte han dela dagen med sin släkt?
    Han vill väl säkert lika gärna som du dela den med dom han älskar också. och om det är hans eller dina vad spelar det egentligen för roll? måste dom ha en tillhörighet på det sättet. räcker det inte bara att dom älskar er båda och är där för er skull?
    Det kanske kan låta egoistiskt, men jag kan klart förstå känslan av att känna sig utanför när alla börjar prata om gemensamma släktingars egenheter eller sådant som hände när maken var liten. I de allra flesta fall tycker jag ett lyckat bröllop innebär att man även tänker på gästerna och inte bara vill att det ska vara brudparets dag, men det är klart att man inte vill känna sig ensam heller. Har du aldrig hamnat i ett sällskap där alla andra har något gemensamt som de snöar in på och man själv sitter tyst?

Jag tycker som ovanstående att försöka balansera upp med era gemensamma vänner låter som en bra idé.
Svar på tråden Ingen att bjuda, vill inte ha hemligt bröllop!