OK med endast latino-musik på bröllop?
Jag är, precis som Chicita, både för och emot! Det är viktigt att musiken speglar er, men samtidigt så tycker jag att det är viktigt att tänka på gästerna också, så att det finns något för alla smaker och åldrar.
Men eftersom dom flesta av era gäster har latinamerikansk bakgrund och är bekanta med latino-musik så är det ok, tycker jag. Men om ni har en många "övriga" gäster, så tycker jag faktiskt att ni ska försöka få in lite annan musik också.
Visst, man ska köra på det man själv gillar, men man vill ju förhoppningsvis också att gästerna ska kunna släppa loss och ha kul!
Jag & min fästman ska hålla ett syrianskt/svenskt bröllop och även om min fästman är svensk så älskar han syriansk musik och att dansa till det. Även hans familj och kompisar tycker att det ska bli jättekul och spännande att dansa till syriansk musik (vi kommer ha ett syrianskt liveband), men vi har ändå valt att anlita en Dj som ska spela svensk/västerländsk musik så att dom svenska gästerna får lite av "sin" musik också.
Och vi har inte valt enbart musik som vi gillar, utan har valt att göra en lista med olika genrer etc.