Inlägg från: hedvig |Visa alla inlägg
  • hedvig

Hur mycket bestämmer era män?

Hur delaktiga har era män varit i beslut rörande bröllopet? Har de valt av alternativ framförda av er eller kommit med egna initiativ? Min sambo skulle ex. Aldrig gå med på att bära en rosa slips eller frockcoat med matchande väst osv. Min bild av ett fantasibröllop skiljer mig ju en del från hans men jag vill ju att vi båda ska bygga bröllopet tillsammans... Hur har ni fattat era beslut?

• Svar på tråden Hur mycket bestämmer era män?
  • hedvig

Vad roligt ned en så engagerad man! :) får ofta intrycket att brudarna ofta säger "rosa eller grön?" Mannen svarar grön. Och så ses det som att han varit med och bestämt/valt :) jag hoppas min sambo kommer ta en del egna initiativ också!

• hedvig

Ja jag blir också glad av att läsa att så många ändå har engagerade män och viktigast av allt - att det finns brudar som släpper in sina män i planeringen :)

• hedvig

Hur menar ni med att han betalar? Vi sparar tillsammans och betalar således tillsammans. Eller har er man ett eget bröllopskonto? Jag vill ju väldigt gärna kompromissa :) nu är vi bara i uppstarten men hg skulle blir väldigt ledsen om jg fick planera allt själv och han bara deltog på ett ja/nej/veto-sätt... Kläder kommer vi båda bestämma över själva då vi både är intresserade och hans val sätter tonen för tema osv. Jag älskar att fixa med detaljer så det är viktigt för mig medan han förmodligen kommer ha mer att säga om musik och själva festen, maten osv. Jag hoppas vi hittar en bra lösning :)

Svar på tråden Hur mycket bestämmer era män?