Inlägg från: FruForsmark |Visa alla inlägg
  • FruForsmark

Hur mycket bestämmer era män?

Vi bestämde 50/50 och gjorde allt tillsammans. Dock skötte jag dekorationer och val av tryckmaterial medan han lade mer krut på musik och transport, men även där var vi fullt involverade i varandras "sysslor". Han har hejdat flera grejer som jag hade velat ha och jag har hejdat honom (vilket vi i efterhand konstaterat var rätt gjort). Man kommer fram till bättre beslut om man resonerar tillsammans och bollar idéer för det är lätt att bli sugen på något som i slutändan kanske inte ärså bra. Bröllopet känns i effterhand som VÅRT bröllop och han pratar om det med släkt och vänner lika mycket och lika engagerat som jag. Vi hade bra team work :)

• FruForsmark
    hedvig skrev 2013-05-04 13:07:28 följande:
    Hur delaktiga har era män varit i beslut rörande bröllopet? Har de valt av alternativ framförda av er eller kommit med egna initiativ? Min sambo skulle ex. Aldrig gå med på att bära en rosa slips eller frockcoat med matchande väst osv. Min bild av ett fantasibröllop skiljer mig ju en del från hans men jag vill ju att vi båda ska bygga bröllopet tillsammans... Hur har ni fattat era beslut?
    Man måste kompromissa. Jag lovar, bröllopet kommer inte bli rakt igenom ditt fantasibröllop om han har åsikter om det, och jag lovar att det kommer bli så mycket bättre om han släpps in i planeringen. Börja med att ta upp var sin grej som ni vill ha på bröllopet och resonera kring det. Vi började t.ex. men plats. Det var det viktigaste för honom att vi gifte oss i hans barndoms stad medan lokal var det viktigaste för mig; jag ville ha festen på en herrgård. Så vi hade bröllopsfesten på en herrgård på hans hemort. I och med de valen så blev allt lite enklare eftersom vi då var tvungna att välja saker som matchade valet av plats och lokal.
Svar på tråden Hur mycket bestämmer era män?