Inlägg från: PiaB |Visa alla inlägg
  • PiaB

Hur mycket bestämmer era män?

Han har valt att låta mig planera och han betalar mer än gärna. Detta för att han tycker jag har bra smak och är bra på att planera fester, och han säger att han inte har en aning om vad han vill mer än att mina förslag är bra. Och jag gör det gärna. Dock frågar jag om allt och de stora sakerna har vi varit rörande överens om, som kyrka, restaurang, gästlista m.m. Hans enda krav var att inte allt skulle vara rosa och glittra

• PiaB
    hedvig skrev 2013-05-08 08:06:33 följande:
    Hur menar ni med att han betalar? Vi sparar tillsammans och betalar således tillsammans. Eller har er man ett eget bröllopskonto?

Ja för oss är det så. Vi bor inte ihop än och har alltså inte gemensam ekonomi än. Så han har valt att spara till själva middagen som vi ska ha på en restaurang. Jag har betalat allteftersom, tex mina klänningar och tärnornas klänningar. Ringarna har vi delat på eftersom vi ska ha likadana som kostar lika mycket.

Hans post kommer att bli betydligt mycket dyrare än min, men det är hans val och jag har protesterat högt och ljudligt. Men han vill göra det. Han säger att jag ska se det som en present från honom

Svar på tråden Hur mycket bestämmer era män?