Wow jag kände mig nästan atakerad där för en stund.... ![Gråter Gråter](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-cry.gif)
Tack Marjasinus för förståelse och att du verkligen verkar förstå min avsikt med detta inlägg
.
Om någon känner sig sårad av min inlägg så ber jag om ursäkt, jag menar inte klaga, men jag tänkte det är lämpligt att fråga det jag inte förstår.
Jag vet inte CoG hur du lyckades med att bli kär, har du bestämt dig och så blev du helt plötsligt kär eller? Jag vet inte hur ni har tänkt..... Va dock inte orolig jag har hört flera gånger den kanske *rasistiska per se * komentaren, *gå du och hitta dig en från ditt eget ras, vad vill du blanda rasen för?*, tyvär får man det vissa gånger från släkten med --- Så tack att du/ni också utrycker det så fint och ger mig en skit känsla.
Hur som eftersom det är många nationaliteter i Rumänien som du kanske viste om det: rumänare, ungrare, tyskar och cigenare har kommit långt fram denna rasistiska tänkandet och det finns flera par som har lyckats med att bygga familj och ha en trevlig familj attmosfär. Det tar dock tid att lära känna skilnaderna bland kultur, tradition, sätt att utrycka sig osv, jag har lärt under mina år att det är människan som man älskar inte resten, och för att kunna leva med människan måste man förstå traditionerna osv.
Självklar är jag lite sur att se att dem fattigare ger allt och dem som har pengar snålar, och du/ni kan säga att jag är elak eller dumm eller vad som helst, tyvär så känner jag så och jag vill inte be om förlåtelse att jag gör det.
Och självklart är jag någolunda upprörd att svärföräldrarna skiter fulständigt i min kultur eller tradition då vi är där en vecka eller två. Och misförstå mig inte, det är inte att jag har abstinens, för jag dricker mest bara då jag har mens, men *God damn!* jag är vuxen, och har levt på mina egna fötter sedan 20 (ingen brydde sig då jag var fattig, hemlös eller vad som helst, jag har arbetat som en neger och slavat att få det jag har) och visst känns det inte kul att någon bestämmer vad jag får och inte får göra. Familjen är ingen nykterist, du säkert vet om att på 50 talet eller så va det en rörelse om kristendom etc.... => äkta kristna dricker inte (barnen dricker och pappan dricker också då han inte är hem)
Hur som, det va inte min mening att starta en stor gräl och att några kommer med faklor och börja anklaga invandraren av att jag må va fräck och pratar skit, jag med ödmjuka ord hoppades få veta vad och hur så att jag kan förbereda mig framför dagen. Så att jag kan rationalizera och förstå att jag inte behöver vara upprörd över bröllops bidrag och alkohol problemen.
Tackar så väldigt mycket för dem konstruktiva komentaren
, och hej, om du tycker att du kommer att göra någons liv bättre med din destruktiv komentar så kör på, det är inte första gången, kommer säkerligen inte vara sista heller, jag verkligen behöver det inte för jag har tillräkligt att bära på redan som det är, men om det gör dig/er glad så kör på!
Jag tror jag har fått tillräkligt med svar på min inlägg, ska försöka ta bort den nu så att det inte blir ännu mera missförstånd och Gud vet vad för konstigt gräl. Om inte Marjasinus skulle ha svarat på komentarer, tror jag skulle ha börjat böla här som en dum apa, mest för att jag hela tiden behöver må dålig över att jag tänker känner eller ...... ja!