Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

vill planera för bröllop men min dem ber mig vänta...

Ja, min sambo har friat, min familj blev glada men min ena syster sa även åt mig att det är min andra syster som går före nu. Jag håller med då min syster Anette ska gifta sig i sommar och jag vill inte snacka mer om mina planer för mitt bröllop när Anettes närmar sig, men drygt ett år senare är det min tur och jag och min sambo har ingen ekonomi som låter oss stoppa undan massa. Och nu när min sambo blev av med jobbet känner jag mig riktigt nere och bröllopet känns riktigt långt borta. Detta vill jag juh prata om med mina systrar, jag vill inte göra det med Anette då hon har fullt upp med sin bröllopsplanering. Utan med vår gemensamma syster Hanna. Hanna ber mig bara att vänta tills vår syster gift sig. Jag blir ledsen för jag vill absolut inte sno uppmärksamheten från Anette men behöver ändå stöd från mina systrar. Är det jag som är känslig?

• Svar på tråden vill planera för bröllop men min dem ber mig vänta...
  • Anonym (ledsen)

Tack för svaren, det roliga är ju att det inte är min syster som ska gifta sig nu som ber mig vänta utan hon som redan är gift. Jag och min sambo gör vad vi kan för att få ner gästlistan, har vi tur blir vi "bara" 40-50 personer. Min familj bor 30 mil bort så någon middag lr fika med systrarna går inte och det är även därför gästerna blir så många. Mina närmsta vänner är som min extra familj. Som det är nu har vi inte ens förlovningsringar, vi är kräsna på hur dem ska se ut och när vi väl hittade skulle båda två gå på 18000:- så vi kom överrens att om vi har råd får det bli vigselringarna.Men vi letar ändå efter andra, billigare hörde dessutom att guldpriset är på väg ner, får hoppas att det stämmer.Jag kommer köpa lite pö om pö och det som går köper jag begagnat. Både jag och min blivande vill ha ett så lyxigt bröllop som möjligt till så liten peng som möjligt. Får se hur det går. När båda hade jobb hade vi budgeten på ca. 60-70 000 och det under förutsättningen att jag inte gör mkt själv. Men det vill jag göra så vi ska la lyckas...på ngt sätt

Svar på tråden vill planera för bröllop men min dem ber mig vänta...