• Plättis

Många kyssta grodor...

Hej på er! 
    Eftersom jag blivit BT-frälst på sistone så stod jag och tänkte medan jag borstade tänderna i morse. Och kom fram till att jag knappast kan vara ensam om att ha kysst en och annan groda innan jag träffade min prins. 

Så, vad är era grod-berättelser?

Tänk på att när ni skriver om ett ex, skriv inga namn eller så. De är inte här och kan försvara sig, och även om man kan vara lite bitter i efterhand så går livet vidare.

• Svar på tråden Många kyssta grodor...
  • Plättis
    kärlekensbrudpar skrev 2013-05-08 14:15:40 följande:
    Ja här har man blivit avlurad en miljon, skrapade en Triss han löste in den när jag jobba,men pengar är inte allt :) och allt händer av en anledning, när han kasta ut mig över en natt hitta jag och sonens pappa tillbaka till varandra :)
    Det är ju en sån sak som man inte tror kan hända... Lika bra att slippa honom! 
    CoG skrev 2013-05-08 13:56:47 följande:
    Jag ångrar inga grodor, dom har på sitt sätt gjort mig till den jag är idag.
    Jag har lärt av "misstag" och vet mer idag vad jag vill ha än vad jag visste då.
    Just det är poängen med tråden De erfarenheter man får med sig när man går ur en relation gör att man växer lite. Även om det gör ont just då, för man planerar ju åtminstone en del av sin framtid tillsammans. 
  • Plättis

När jag var 16 träffade jag en kille som tog mig med storm. Han var min flykt från vardagen som just då var ganska rörig. Att åka till honom blev en chans att komma bort. 
    Efter ett tag blev min relation till honom ganska komplicerad också, men vi förlovade oss och flyttade ihop när jag var 20. Jag pluggade, han var arbetslös. Jag fick försörja oss på mitt studiemedel, och det är det tuffaste jag gjort i hela mitt liv. Jag slet och kämpade medan han satt hemma vid datorn hela dagarna och nätterna. Istället för att känna mig som hans flickvän/sambo/fästmö kände jag mig som en hushållerska. 
    Vi började bråka en del, eller mest var det jag som bråkade på honom och stängde ute honom eftersom han inte släppte in mig i sitt liv. Efter ett tag bad jag honom åka till hans föräldrar för att jag skulle få lite tid för mig själv att tänka. När han kom tillbaka dagen efter frågade jag vad han sagt till sina föräldrar om varför han kommit hem. 
    "Jag sa att du hade mens och behövde vara i fred."
    Pang bom, han blev utslängd. Jag var fri och behövde aldrig mer tänka på honom. Efter vi gjort slut betedde han sig helkonstigt och jag minns hur han skrev på MSN eller något och frågade vad jag tyckte om att han hade ny flickvän. "Kul för dig, mindre kul för henne" tror jag att jag tänkte. Sedan dess har vi inte haft kontakt. Men jag tycker fortfarande synd om hans tjej. 

Ett tag efter det började jag umgås med en kille som jag träffat genom mitt ex, och det kändes som att han la all sin vakna tid på mig, massor av energi och verkligen lyfte mig till skyarna och gav mig komplimanger hela tiden. Jag njöt av att få känna mig älskad och att jag betydde något. Fyra år senare har inget förändrats. Han får mig fortfarande att bli knäsvag, fnittra som en tonårsflicka och han får mig att känna mig som att jag betyder mest av allt i världen för honom. 

Jag är så fantastiskt tacksam över att jag har träffat den person jag alltid längtat efter, han är min önskelista personifierad. Nästa sommar blir jag hans och han blir min. Och det är alldeles för länge kvar  

• Plättis
    filibustern skrev 2013-05-13 15:06:10 följande:
    men som sagt. jag räknar inte det första ragget som något förhållande....... 
    Jag hade en "pojkvän" när jag gick i mellanstadiet som min "kompis" på något vis lyckades få oss att bli ett par. Om jag minns rätt var det någon som frågade chans och helt plötsligt hade jag en pojkvän som jag inte var kär i. Han var snäll, men när jag efter ett år eller så bestämde mig för att göra slut så vägrade han förstå det. 
    Det var en spännande början på min "dejting-liv" {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Bamsemums skrev 2013-05-13 13:13:55 följande:
    Jättekul tråd Plättis! :D 
    Tack För min egen del är det bra att tänka på det som varit som en groda, något jag gjort men som inte fungerade och som gjort mig många erfarenheter rikare. Mitt ex var nog inte så mycket groda som en slemmig padda, men det finns så klart alla varianter. Egentligen är jag mest bara tacksam över att det tog slut så jag kunde förstå att jag också förtjänade att vara lycklig. Att min sambo erbjuder sig att laga middag eller bara sitter och myser med mig i soffan och låter mig somna i hans knä där jag känner mig trygg - det hade jag inte uppskattat på samma sätt om jag inte träffat mitt ex.
  • Plättis
    CoG skrev 2013-05-13 19:02:37 följande:
    Vad härligt du berättar om din blivande man :)

Men du, även om det är länge kvar tills ni gifter er så är det i tid bara en droppe i havet jämfört med hur länge ni kommer att ha varandra :)
    Jo, jag vet. Vi har hela livet framför oss och allt det Jag vill bara att det ska bli vår tur!
  • Plättis
    kouki skrev 2013-05-14 11:53:58 följande:
    Men jag säger som ni andra, jag skulle inte vilja vara utan bottenskrapen. De har lärt mig så mycket om livet och om mig själv, att jag skulle nog inte vara samma människa utan dem. :) 
    Visst är det fantastiskt när man kan titta tillbaka på något som kändes alldeles fruktansvärt och säga att man fick ut något positivt av det? Min relation till mitt ex var oerhört stormigt, komplicerat och fruktansvärt på sina ställen. Han gjorde mig rädd för inte bara män utan för alla människor, och det har tagit mig fyra år till att komma över det. Men utan det hade jag inte kunnat bygga upp samma förtroende för min sambo och lära mig att lita på honom till 110 %, i nöd och lust och allt däremellan. 
    Nu pratar vi om allt, har inga hemligheter (inte ens födelsedagspresenter!) och det finns ingen i världen jag hellre skulle vara med än honom
Svar på tråden Många kyssta grodor...