• Akjson

Fler som gifter sig i Rättvik?

Det närmar sig med stormsteg . Bara 4 veckor kvar..känns overkligt. Har en del fix kvar bl.a. Bröllopshäften, vigselprogram och val av all musik i kyrkan. Vet att möhippa och svenssexa är på g men i te när...kan hända närsom....pirr pirr Ni som viger er i Rättvik, har ni bestämt vart ni ska köpa blommor och tårta ifrån? Ska besöka karlehags blommor på lördag...

• Svar på tråden Fler som gifter sig i Rättvik?
  • Akjson

Puffar lite och undrar vart alla Rättviks brudar tog vägen? Glad

• Alyllyra

Jodå vi finns här! Glad

Men jag missade att svara i denna tråd förut när den var uppe och sen glömde jag tyvärr bort den... Tungan ute

Hur känns det, det är väl snart för dig va? Nervöst? Förväntansfullt? 

• Akjson

Ja nu är det nära....15/6.... Har haft problem med festhäftet men får nu hjälp. Det blir bra. Har just gjort klart bordsplacering, svårt att pussla ihop 110 gäster. Återstår nu att skriva några rader om varje gäst. Ska även åka och sy upp klänningen. Men sen är det mesta klart....tror jag. Hur går det för dej?

• Alyllyra

Spännande!
    Hur gick det på Karlehags, fick du nått bra intryck? Jag tänkte jag skulle åka dit nästa gång jag är uppe i Dalarna.

Puh, bordsplacering är aldrig lätt. Hoppas det blev bra i slutändan. Det där med beskrivning har jag funderat på, vissa gäster skulle man ju kunna skriva en hel uppsats om medan vissa vet man inte så mycket om. Så jag ska se om vi lyckas få ihop nått, vi har strax under 100 gäster...

Vi har ju lite längre kvar, 14/9, men man börjar ändå märka av nerverna när det kommer upp oförutsedda planeringsgrejer Men då gäller det väl bara att slappna av och ta ett problem i taget... Under tiden ser jag fram emot möhippan för en kompis som gifter sig i sommar! 

• KoM

Vi gifte oss 27/4 i Rättviks kyrka och hade fest i Villa Långbers i Tällberg. Jag tog blommorna från Västerås (där vi kommer i från) och tårtan från Fricks. Den var god men inte sådär jättesagolikt vacker tyckte jag. Kan tydligen inte ladda upp bilder här men om du skickar meddelande kan jag maila en bild på tårtan om du vill.Var ska ni ha festen och var gör du hår & make?Har ni hittat solist till kyrkan och underhållning till festen annars har jag bra tips :)      

• Akjson

Vi skulle ta vanliga princesstårtor fast med vit marsipan från fricks men fick i sista stund tips om en tjej som nu ska göra våra tårtor. Lite dyrare än princesstårtorna men så fina! Var till karlehags i lördags och det gick bra. Jag är avlägset släkt med dom samt att en av mina bästa vänner tog blommor därifrån till sitt bröllop så jag tror jag blir nöjd. Vi har vänner som har band och dom sjunger i kyrkan, 4 killar. Fotograf innan hänger lite löst. Brudskål blir på långbryggan dit vi anländer med båt. Bandet kommer att spela på minglet. Middag och fest på sjövillan...

• Alyllyra

Akjson, vad är det för tårt-tjej ni har fått tag på? ;) Jag har helt lämnat tårtan till min sambo, eftersom alla förslag jag kom med tydligen var "dåliga". Det visade sig att han hade en mycket bestämd uppfattning om hur tårtan skulle vara, medan jag mest spånade idéer och egentligen inte bryr mig så mycket. Så nå håller han på att försöka bestämma sig...

Vad bra att du fick bra intryck av Karlehags, jag ska försöka åka tid om jag har tid nu i juni. Har bokat tid för provsminkning i alla fall, det ska bli kul!

KoM, hur fick ni upp blommorna till Rättvik, körde floristen upp dem på nått sätt?

• Akjson

Fick tips om tårt-tjejen via vänners vänner som beställt av henne. Superfina och goda sägs det . Om du skickar din email kan jag förmedla den till henne...

• KoM

Alyllyra skrev 2013-05-28 14:46:22 följande:Akjson, vad är det för tårt-tjej ni har fått tag på? ;) Jag har helt lämnat tårtan till min sambo, eftersom alla förslag jag kom med tydligen var "dåliga". Det visade sig att han hade en mycket bestämd uppfattning om hur tårtan skulle vara, medan jag mest spånade idéer och egentligen inte bryr mig så mycket. Så nå håller han på att försöka bestämma sig...Vad bra att du fick bra intryck av Karlehags, jag ska försöka åka tid om jag har tid nu i juni. Har bokat tid för provsminkning i alla fall, det ska bli kul!KoM, hur fick ni upp blommorna till Rättvik, körde floristen upp dem på nått sätt? Mina föräldrar åkte lite tidigare och åkte förbi floristen på vägen. Vi hade sagt till att de skulle köras så de hade förberett och packat det bra och gjort en jättefin rosa låda för brudbuketten :)

Svar på tråden Fler som gifter sig i Rättvik?