Ångrar vigselringen?
För ungefär två veckor sedan var jag och min m2b in till Albrekts Guld för att köpa vigselringar. Jag hade kollat på hemsidan och fastnat för en ring ( , www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=0339994&step=5&&productType=0&priceRange=&attributeType_4=472&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E) tyvärr fanns det bara en ring av den inne och den var så pass liten att jag bara fick på den på halva fingret men jag kände ändå att den skulle jag ha, utan att direkt kolla runt på andra ringar. Hur som helst, igår hämtade jag ut våra ringar som vi var tvungen att beställa i rätt storlekar. Sambons ring var alldeles för stor?! Konstigt tyckte vi, för den var verkligen mycket föör stor. Och min ring såg så.. Intetsägande ut på nåt vis när jag fick se hur den verkligen såg ut på mitt finger. Den är jättefin verkligen men kanske för enkel.. magkänslan kändes inte sådär rätt som den gjorde när vi var där och beställde ringarna. Nu hör ju de till saken att vi inte är förlovade, så jag kommer alltså endast ha en ring, det som får mig att känna att då vill jag ha något mer speciellt på mitt finger. Nu har jag kollat runt lite och hittat den här fina ringen som jag isf vill ha i vitguld : www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=0320622&step=1&&productType=0&priceRange=&attributeType_4=472&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E . Jag ringde Albrekts Guld och hörde mig för, sambons ring blir inga problem att korrigera, måste ju absolut vara dom som skrivit fel storlek i beställningen. Men hur blir det för mig, kan jag byta till en annan ring? Den är ju inte graverad. Och på kvittot står det att det e 30 dagars öppet köp/bytesrätt om man har kvitto och att det inte är någon specialbeställning. Men ringen beställde dom i stl 18 för att sedan förminska den till stl 17.3. Räknas det då som specialbeställning? Tjejen jag pratade med verkade inte ha så bra koll, hon sa hela tiden att jag skulle komma in när chefen jobbade (till veckan), men jag vill bara lösa detta nu. Jag känner helt spontant att eftersom den inte e graverad och kvitto finns borde det inte vara några problem?!