Inlägg från: sommaren13 |Visa alla inlägg
  • sommaren13

Ångrar vigselringen?

Jag tror inte att du får byta då den är förminskad..jag fick inte det med min ring iallafall.

• sommaren13
    AugustiVegas skrev 2013-05-12 08:43:24 följande:
    Okej, det var det jag var rädd för.. Ringen är ju jättefin, och den liknar ju den ena halvan av den andra ringen så jag kanske får köpa en till ring som ser ut som den andra delen.. Får ha som morgongåva kanske :) Vad gjorde du med din ring? Har du den iallafall?
    Jag har min iallafall Jag hoppas på att få en kompletterande ring som morgongåva som passar min vigselring bättre än vad min nuvarande förlovningsring gör...
  • sommaren13
    December skrev 2013-05-12 10:14:56 följande:
    Ångerrätten är inte specificerad- alltså får hon byta. Lagen stödjer enbart att de inte kan hindra henne just pga att hon ändrat i ringen pga att det inte medför oskälighet för säljaren att byta in den. Själva bytesrätten i sig regleras avtalsmässigt med tanke på att butiken och TS har ett avtal om 30 dagar.
    Jag fick inte byta min då den blev förminskad och det var på guldfynd. Jag hade oxå 30 dagars ångerrätt, men som sagt det gällde en vara som var i samma strl som den var när jag köpte den, med andra ord innan jag förminskade den. 
Svar på tråden Ångrar vigselringen?