Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Stippa på svensexa?

Jag skulle inte ta upp det med din blivande direkt. Men däremot med hans kompisar.
    Och då menar jag inte speciellt det där med strippklubben utan saker som han inte skulle tycka om och kanske till och med må dåligt av.
    Vill dom verkligen lägga pengar på saker som han kanske vägrar delta i? Eller vill dom göra honom ledsen och kanske avbryta svensexan för tidigt pga det? Det kan påverka hela vänskapen om det blir fel här.

Om dom vill köpa honom en lapdace däremot så är det upp till honom att säga nej om han inte vill vara med på det.
    Och den biten kan du prata med honom om. Då menar jag sådär allmänt. Fråga honom hur han skulle reagera om  dina tjejkompisar fixade en strippa till din möhippa och vart ni ska sätta ner foten och dra gränsen för att inte må dåligt över att ni kanske är respektlösa mot varandra.
    Det brukar vara vanlig att tjejer ska sälja pussar eller andra liknande grejor. Vill han att du säger nej om dina tjejkompisar vill att du gör det?
    Bestäm i förväg vad som är ok och vad ni ska säga nej till om era vänner fixar.
    Släpp det sen om du kan. För då vet han vad du tycker (utan att du behöver säga "jo dom kommer fixa en strippa och jag vill inte att du får en lapdance" ) 

• Chicita
    Anonym (Ångest) skrev 2013-05-13 20:25:23 följande:
    Gällande att sälja pussar och liknande så har jag själv förbjudit dem att hitta på sådant till min möhippa, men jag tror inte att min blivande man skulle uppskatta det heller. Han håller med mig om att det inte ska vara okej att göra saker som vanligtvis inte är okej bara för att det är möhippa eller svensexa. 
    Det var ju mest en inkörsport till samtalet tänkte jag Glad
    Alltså det där "vart drar vi gränsen"... Ett sätt att kunna säga att man inte gillar en sak utan att behöva säga att "det här kommer att hända på din svensexa".

Huvudsaken är att ni har pratat ut och är på samma bana Glad 
Svar på tråden Stippa på svensexa?