Jag vill inte just nu!
Idag var jag på sjukhuset och plockade ut min hormonspiral eftersom den orsakat mer problem än lösningar det senaste halvåret. Den har sett till att jag inte blivit gravid, men orsakat massor av problem på köpet.
Nu ska jag vara utan spiral i minst tre månader innan jag sätter in en ny. Och jag är verkligen panikrädd över att bli gravid. Mina eventuella barns far är världens finaste, men vi är inte i ett läge där det passar med barn. Vi är unga, har inte ens i närheten av fast jobb, bor i en lägenhet som är så liten att vi knappt ryms själva och det är alldeles för länge kvar till vårt bröllopsdatum för att vi ska kunna "råkat" bli gravida lite före. Bebisen skulle då vara ett halvår på bröllopet...
Jag vill verkligen ha barn, men vi har sagt att vi ska vänta med det till efter bröllopet så vi kanske hunnit få jobb och allt det. Det är inget med min blivande som får mig att tveka, bara situationen runtom.
Det här kanske är straffet för att jag tjatat på honom om en bebis de senaste veckorna.