De fanns en enda dag, och hon förstörde den...
Ska göra en lång historia kort, jag är sk bonusförälder till 2 barn deras mamma har psykiskohälsa samt missbruksproblem, detta har hon själv ingen insikt i och därför blir situationen svår att hantera. Min man kämpar med näbbar och klor men det är en tuff och låååång väg!
Hur som, det fanns en dag för ca 5månader sen som var planerad in i minsta lilla detalj, alla som medverkade denna dag var redo att rycka in fall någonting skulle uppstå så att vi två skulle få slappna av hela dagen!
Bonus barnen fick vara med fram till 21 på kvällen, det var då bestämt att deras mamma skulle komma och hämta dom, inte ens ett telefonsamtal skulle behöva göras utan, 21.00 skulle hon stå på parkeringen utanför lokalen vi höll till i, vår värd för kvällen skulle se till att barnen hade klätt på sig ytterkläder och sagt hejdå till oss, sen följa med dom ut, så att vi för en gångs skull kunde slappna av utan att behöva se hennes falska leende.
MEN när klockan var 21.30 och "värden" hade ringt på mamman ca 10gånger utan svar, barnen var uppstessade min make var uppstressad och jag var uppstressad, en släkting till barnen skulle precis sätta sig i bilen och skjutsa dom till deras morföräldrar (klockan är nu 22.00) så ringer mamman och säger att hon glömt av tiden! 22.30 hämtade hon dom. Och ja hon lyckades med detta att förstöra denna dag....VÅRAN bröllopsdag!
Under hela dagen fanns tanken/känslan tänk om hon inte dyker upp i tid, hon kanske inte dyker upp alls, det syns till och med på bröllopsfilmen att vi inte slappnar av och njuter! får ångest av att "vår" dag styrdes av någon annan!
Om ni efter att ha läst detta tycker att jag är fjantig så tänk er själva att leva 365dagar per år i oro och stress om vad som ska hända här näst, sen under bröllopsplaneringen lägga till ett schema för vem, hur, när och vad man ska göra om det händer nått så att inte hon kan påverka våran dag, leva med en liten strimma hopp om att kanske ja kanske kan vi få 1 dag till bara våran men sen spricker bubblan och verkligheten kommer ikapp!
OBS! Vet om att detta vart ett rörigt meddelande men jag behövde bara skriva ut min besvikelse!