jeanettejohansson skrev 2013-05-20 17:37:48 följande:
Det kanske gör dig gladare om jag skriver att jag faktiskt inte gillar barn. Jag tycker dom är högljuda, snoriga, luktar och stör ;) ( Men det får jag inte säga högt ) Hade jag gillat barn/haft egna så hade jag kanske tänkt annorlunda.
Jag tror inte att det gör någon gladare, men är det så du känner så är det ju betydligt bättre att vara ärlig med det. Gillar man inte barn så gör man ju inte och då det är det ju logiskt att man inte vill ha dem med på sina tillställningar.
Likadant som att man kan förstå att det kan bli dyrt om det är väldigt många barn i umgängeskretsen.
Däremot undrar jag lite över de som anger alkohol som ett skäl, eller de som är rädd att barnen ska springa runt och skrika under vigsel eller tal. Dessa barn har väl vuxna föräldrar som kan avgöra om deras barn trivs på den här typen av tillställningar eller inte och utifrån det välja om barnen ska med? För jag förutsätter att man har har en relation till föräldrarna om barnen är påtänkta för en inbjudan och personer som man har valt att umgås med bedömer man väl som personer vars omdöme man respekterar? (Observera att detta är avsett som en reflektion och inte en provokation, samt att det sista stycket härrör till tråden i sin helhet och är inte specifikt kopplat till citatet.)