Inlägg från: Anonym (Lopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lopp)

ersättning vid bröstoperation??

Hej!
    Jag har lite frågor när det gäller ärr efter operation. Är det någon som fått ut ersättning ifrån sitt försökringsbolag efter en bröstoperation alltså bröstförminskning eller bröstlyft? Jag försöker hitta ett sätt för att få ut det och jag gjorde min operation privat det skilde 1cm ifrån att landstinget skulle gjort den på mig.
    Någon som fått ut något?
    Hur mycket?
    Hur gick du till väga?
    Vad  hade du för försäkringsbolag?

Vill gärna få svar!

• Svar på tråden ersättning vid bröstoperation??
  • Anonym (Lopp)

Hej!
    Jag vill ha lite mera information innan jag ringer och frågar eftersom de oftast utnyttjar att man inte vet. Det har väl inte med bröllopsforum i sej att göra men om jag fick ut lite pengar ifrån det så har jag och min man råd med en lite bröllopsresa. Vill överraska honom lite därför blev det att de hamnade på bröllopstorget.

• Anonym (Lopp)

Hej!
    Ja det räknas nog som skönhetsingrepp tror jag.
    Det är just för ärret och för känselbortfall som jag isf skulle gissa på kanske skulle funkat så.

Jag fick höra utav några vänner som lyckats få ut pengar för ärr som hon hade skadat sig själv (rakbladärr) på armarna och fick ut 14000kr och det lät väldigt konstigt om man säger så för min del. Hon hade inte personförsäkring när hon gjorde dem för 3 år sedan men nu så har hon det och fick då ut så mycket pengar och d var det för hon skaffade sig massa kunskap för annars brukar ju inte försäkringsbolag leta efter kryphåll eller ge tips på hur man kan få ut pengar om man säger så.

• Anonym (Lopp)

Hej!
    Jag har operarats två gånger första gången 15 augusti 2011 och andra gången 13 augusti 2012. Jag var tejpad i 4 månader som läkaren sa till mig. Jag fick göra operationen två gånger då första gången resulterade i olika stora bröst och att de inte blev speciellt mycket mindre då jag bara var 19 när jag gjorde första operationen så ville läkaren inte ta för mycket.

Jag tyckte också det var väldigt konstigt att min vänninan fick pengar för självskadeärr och så stor summa ändå om man säger så. Därför tycker jag att det borde vara lättare att f pengar för operationsärr som hindrar mig ifrån att ha snygga biknis och sedan att de fortfarande kliar mycket och att jag samtidigt inte har känsel fullt ut.
    ärren är väl ganska okej runt vårtorna men sedan är de ganska stora ärr.

• Anonym (Lopp)

Hej!
    Jag ska inte jämföra det med hur min vännina hade det eftersom jag var den som var med och tejpade om hennes sår och tog hand om henne då vi bode ihop. Jag menade mera om man kan få ut pengar för att skadat sig själv så reagerade jag mera på själva faktumet att då kanske det inte är omöjligt för min del.
    Bikniks är inte mitt största problem nej absolut inte. Men jag tog ett exempel. Jag vill inte mindervärdera hur min vännina mådde överhuvudtaget för jag vet att hon hade det otroligt tufft men jag vet också att de 14000kr inte gick till någon behandling utan att hon ville bara få utnyttja att hon betalar försäkring och få ut det mesta hon kan utav den precis som jag vill också få ut det jag kan.

Jag tycker min vännina är grym som har klarat av att sluta och att få ordning på saker och ting men hon tipsade mig också om att få ut pengar för ärren eftersom hon lyckats få ut för något som hon själv hade orsakat sig för 4 år sedan.
     ps. min operation var inte för att få snygga bröst utan den var pågrund utav min rygg att jag inte orkade och lanstinget ansåg att jag var ett gränsfall men i den komunen jag kommer ifrån så godkäns inte mitt fall men om jag bott i komunen bredvid så hade det varit okej. så därför sa de att jag kommer behöva göra den men pågrund utav den utbildning jag skulle gå var jag tvungen att ha en bra rygg och inte ha ont i ryggen konstant har man haft F i bh storlek i några år och med redan trasig rygg då gör man det inte för att få snyggare bröst utan för att orka med vardagen. Mina bröst var grymt snygga förut så utseendemässigt var de poulära men inte ur bekvämlighet synpunkt.

• Anonym (Lopp)

Tack för svar julle79. Då vet jag det.

Alla andra jag är inte ute efter diskussion utan ville få ett vanligt svar på min fråga.
    Jag ska inte kräva ut några pengar då men ville bara veta vad som gällde.

Svar på tråden ersättning vid bröstoperation??