Inlägg från: Anonym (Opererad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Opererad)

ersättning vid bröstoperation??

Jag har förminskat mina bröst och mina ärr är fina, jag tejpade i 6mån. Och känseln har återkommit successivt. Hur länge sen är det du opererade? Och hur länge tejpade du?

• Anonym (Opererad)
    Anonym (Lopp) skrev 2013-05-22 15:42:18 följande:
    Hej!
    Jag har operarats två gånger första gången 15 augusti 2011 och andra gången 13 augusti 2012. Jag var tejpad i 4 månader som läkaren sa till mig. Jag fick göra operationen två gånger då första gången resulterade i olika stora bröst och att de inte blev speciellt mycket mindre då jag bara var 19 när jag gjorde första operationen så ville läkaren inte ta för mycket.

Jag tyckte också det var väldigt konstigt att min vänninan fick pengar för självskadeärr och så stor summa ändå om man säger så. Därför tycker jag att det borde vara lättare att f pengar för operationsärr som hindrar mig ifrån att ha snygga biknis och sedan att de fortfarande kliar mycket och att jag samtidigt inte har känsel fullt ut.
    ärren är väl ganska okej runt vårtorna men sedan är de ganska stora ärr.
    Ok, jag fick rådet att tejpa i 6mån. Jag är opererad 5ggr via landstinget, första ggn dom gjorde om var det pga dom dels tog för lite och dels så blev ärren för breda, då jag inte fick tillräckligt med information och slutade tejpa alldeles för tidigt. Sen opererade dom om det och då fick jag två olikstora bröst och det har nu åtgärdats, fick dock korrigera mina ärr på ena, då kroppen kapslade in tråden. Mina bröst var från början 70 F i strl, idag har jag 70D, jag ville egentligen ha B-kupa, men läkaren som opererade tittade och tog det som han ansåg var bäst till min kroppsstrl, jag är 154cm lång och vägde då 48kg. Jag korrigerade ärret i januari, så jag tejpar nog fram till augusti, då har det gått 6mån.
  • Anonym (Opererad)
    TheD skrev 2013-05-22 20:05:58 följande:
    Anonym (Opererad) skrev 2013-05-22 15:51:20 följande: Anonym (Lopp) skrev 2013-05-22 15:42:18 följande: Hej!Jag har operarats två gånger första gången 15 augusti 2011 och andra gången 13 augusti 2012. Jag var tejpad i 4 månader som läkaren sa till mig. Jag fick göra operationen två gånger då första gången resulterade i olika stora bröst och att de inte blev speciellt mycket mindre då jag bara var 19 när jag gjorde första operationen så ville läkaren inte ta för mycket. Jag tyckte också det var väldigt konstigt att min vänninan fick pengar för självskadeärr och så stor summa ändå om man säger så. Därför tycker jag att det borde vara lättare att f pengar för operationsärr som hindrar mig ifrån att ha snygga biknis och sedan att de fortfarande kliar mycket och att jag samtidigt inte har känsel fullt ut.ärren är väl ganska okej runt vårtorna men sedan är de ganska stora ärr. Ok, jag fick rådet att tejpa i 6mån. Jag är opererad 5ggr via landstinget, första ggn dom gjorde om var det pga dom dels tog för lite och dels så blev ärren för breda, då jag inte fick tillräckligt med information och slutade tejpa alldeles för tidigt. Sen opererade dom om det och då fick jag två olikstora bröst och det har nu åtgärdats, fick dock korrigera mina ärr på ena, då kroppen kapslade in tråden. Mina bröst var från början 70 F i strl, idag har jag 70D, jag ville egentligen ha B-kupa, men läkaren som opererade tittade och tog det som han ansåg var bäst till min kroppsstrl, jag är 154cm lång och vägde då 48kg. Jag korrigerade ärret i januari, så jag tejpar nog fram till augusti, då har det gått 6mån.B-kupa ser mycket bättre ut på en "liten" (ta det på rätt sätt) person än D-kupa. Så jag tycker att den här läkaren borde bli av med jobbet.
    Jag förstår hur du tänker. Som sagt, läkaren tyckte att en d-kupa var snyggare, själv så gillar jag det inte och jag har påpekat det, men dom vägrar att göra om det  
Svar på tråden ersättning vid bröstoperation??