• Anonym

ersättning vid bröstoperation??

Anonym (Lopp) skrev 2013-05-22 23:59:49 följande:
    Hej!
    Jag ska inte jämföra det med hur min vännina hade det eftersom jag var den som var med och tejpade om hennes sår och tog hand om henne då vi bode ihop. Jag menade mera om man kan få ut pengar för att skadat sig själv så reagerade jag mera på själva faktumet att då kanske det inte är omöjligt för min del.
    Bikniks är inte mitt största problem nej absolut inte. Men jag tog ett exempel. Jag vill inte mindervärdera hur min vännina mådde överhuvudtaget för jag vet att hon hade det otroligt tufft men jag vet också att de 14000kr inte gick till någon behandling utan att hon ville bara få utnyttja att hon betalar försäkring och få ut det mesta hon kan utav den precis som jag vill också få ut det jag kan.

Jag tycker min vännina är grym som har klarat av att sluta och att få ordning på saker och ting men hon tipsade mig också om att få ut pengar för ärren eftersom hon lyckats få ut för något som hon själv hade orsakat sig för 4 år sedan.
     ps. min operation var inte för att få snygga bröst utan den var pågrund utav min rygg att jag inte orkade och lanstinget ansåg att jag var ett gränsfall men i den komunen jag kommer ifrån så godkäns inte mitt fall men om jag bott i komunen bredvid så hade det varit okej. så därför sa de att jag kommer behöva göra den men pågrund utav den utbildning jag skulle gå var jag tvungen att ha en bra rygg och inte ha ont i ryggen konstant har man haft F i bh storlek i några år och med redan trasig rygg då gör man det inte för att få snyggare bröst utan för att orka med vardagen. Mina bröst var grymt snygga förut så utseendemässigt var de poulära men inte ur bekvämlighet synpunkt.
    Vet inte om jag missuppfattar fulständigt, men är inte att försöka få ut så mycket som möjligt av att man betalar försäkring nästan försäkringssvindel? Känner jag blir lite illamående av din kompis som får ut pengar som inte går till att rätta till försäkringen faktisk betalar. Är det ett så stort problem för henne att ha ärren, så borde ju de pengarna gå till att rätta till det..? Och du ska ha pengar för att dra på bröllopsresa? Fattar ni att det där är pengar som ska gå till dem som behöver det? Försäkringspenagr kommer inte ut av ingenstans, utan massa folk betalar in pengar till en plats så att när det behövs kan man få ekonomisk hjälp. Om alla skulle göra som ni, så skulle systemet fallera. Systemet fungerar bara när folk är ärliga. Alltså förlitar du dig på att alla andra är ärliga, men du tror dig ha rätt att ta ut pengar för en bröllopsresa. Jag känner jag blir förbannad! Glad inte alla är som du!
Svar på tråden ersättning vid bröstoperation??