• Victoria

Vill ha barnförfritt och ändå anmäler de att barnen kommer

Nu behöver jag verkligen hjälp! Hur hade ni löst detta!!?!?!
    När vi skickade ut vår inbjudan skrev vi på kuverten HERR och FRU efternamn eller bara namnen på paret och trodde att folk skulle fatta att då var ett barnfritt bröllop.

Men nu la jag upp på facebook att det bara är 14 dagar kvar till bröllopet och att vi påminner. Då skriver min mammas kusin att hon, hennes man och kidzen kommer. HUR F*N ska jag formulera mig fint att vi inte vill ha barn på festen pga av att det serveras alkohol och inga andra barn kommer att medverka?

Hjälp snälla  

• Svar på tråden Vill ha barnförfritt och ändå anmäler de att barnen kommer
  • Victoria

Tack snälla för hjälpen!! Såg också att jag skrev fel och menade så klart att det är 14 dagar kvar till sista osa-dagen.

Ska försöka skriva något fint, men är alltid upplärd att det står det endast mitt eller mig och min sambos namn på kuvertet så är det vårt brev/vi som är inbjudna, står det fam.efternamn så inkluderar det hela min familj. Men det verkar som sagt vara svårt..

Tänker även på att det kanske är bra att säga till medtanke på att resterande inbjudna har förstått att det är barnfritt men inte just hon och då kanske det känns jobbigt för henne med att inse på bröllopsdagen att det bara är hennes barn som är på festen...vad vet jag?

Det här var bara så jobbigt....Men tycker att daniiels formulering lät väldigt bra så jag kanske kommer kopiera den helt!! Tack snälla allafall fina ni!!  

• Victoria

Tack för fina svar!

Så här skrev jag till henne och jag hoppas verkligen inte att det blir några sura miner nu:
    Hej NN!!  
    Tack för anmälan till bröllopet. Jag vill bara förtydliga att vi hemskt gärna önskar oss en barnfri bröllopsfest men det får vara med vid vigseln i kyrkan. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att vi varit för otydliga i inbjudan och hoppas att detta inte skapar några problem. Men om det nu skulle bli det eller att barnen jätte gärna önskar vara med fixar vi naturligtvis till det. Men jag vill bara att du ska veta om detta då det inte kommer medverka några andra barn för de att umgås med. Jätte förlåt och jag hopps du och NNMAN ändå gärna kommer och firar med oss!!  
    kram Victoria 

Har så ont i magen nu tills hon svara att jag inte vet vad..... hoppas att hon tar det bra nu :-/ 

• Victoria
    Sörön10 skrev 2013-05-26 09:45:56 följande:
    Hur har det gått, TS?
    Jag har fortfarande inte hört något från vederbörande så.... jag går och hoppas på svar snart så jag vet ifall jag kan räkna in de vuxna i sällskapet allafall.
  • Victoria

Då har hon svarat och jag sitter nu med gråten i halsen och vill inget annat är att fanskapet ska fatta!! Hade jag fått ett medelande från bruden till det bröllopet jag är bjuden till att de "MER ÄN GÄRNA ÖNSKAR ETT BARNFRITT BRÖLLOP" hade jag på engång sagt att oj förlåt men nej våra barn kommer inte. 
    Men inte här! SÅ här svarade hon :'(

Halloj.Ja det blev ju jätte tokigt!!Men mina barn följer gärna med både o kyrkan och under middagen.Dom har båda väldigt stor erfarenhet av finare kalas😊😊.Så det kommer att gå jättebra.Ha d bäst.Kram NN 

Nu vill jag bara helt och hållet sätta barnen i ett enskilt rum med en korv tallrik och en läsk... VILL JU INTE HA DOM MED!! :'(

• Victoria
    Akjson skrev 2013-05-27 14:55:26 följande:

Vill inte göra situationen värre men det kan ju vara så att nån annan gäst tycker det är fel att dom har barnen med sig. Om andra gäster kämpat och ordnat barnvakt för att dom har tolkat detta som barnfritt och så plötsligt dyker dom upp med sina barn. Det kan du ju iof ta upp om du vill/vågar/orka ringa upp personen i fråga.
    Lycka till!!!!

Det där detta jag kommer skriva nu, var så ledsen för ett tag sedan men det har nu mer gått över i ren ilska. Är så trött på att andra försöker förstöra och inte följa det jävla reglerna jag satt upp för MITT bröllop. det är jag som lagt ut 170 000 kr för att jag och min blivande ska få vårt drömbröllop utan någon annans barn...

Därför kommer jag nu ta tjuren vid hornen och säga som det är och lägga till några vita lögner, passar det inte så behöver de inte komma heller. För vet ni vad, egentligen bryr jag mig inte just nu om ifall hon kommer eller inte!!
    Men så här kommer jag skriva:
    Hej!
    Nu har det blivit så pga av att du skrev din anmälan på facebook om att barnen skulle komma att flera av våra gäster med barn har hört av sig till oss och varit rejält upprörda över att vi sollat ut och låter vissa barn komma. Därför ber jag dig nu vänligt men bestämt att lämna barnen hemma under festen och hänvisar till de tidiga informationen som kommit ut tidigare ang. bröllopet.
    Jag ber om ursäkt om detta låter veligt från oss men vi måste även visa en öppen hänsy till våra övriga gäster.
    Kram Victoria.

NU bedömer ni ut texten och låter mig veta vad jag borde/inte skriva innan jag skickar iväg detta!!
    Puss på er alla som hjälper mig här i tråden! 
  • Victoria
    Chicita skrev 2013-05-27 20:48:14 följande:
    Vad händer om hon blir upprörd och pratar med några av dom andra som har barn och märker att ingen alls har blivit arg över att "vissa barn sållas ut"? Då avslöjas din vita lögn och du hamnar i en ännu sämre sits.

Ta tjuren vid hornen och erkänn att du gjorde fel.

Hej
    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag försökte vara finkänslig när jag skrev att vi skulle lösa det om dom kom med. Och jag trodde att du skulle förstå vad jag menade.
    Vi vill inte ha några barn med på bröllopet alls.
    Inga undantag.
    Jag förstår om barnen blir besvikna. Men just den här dagen vill vi fira med våra vuxna vänner - utan barn.
    Vi kan kompromissa och låta dom komma till kyrkan om dom ställt in sig på att få vara med. Men på middagen finns inte plats för dom. 
    Genom att skriva namn på kuvertet så tyckte vi att vi var tydliga med vilka som var inbjudna. Men vi får ta på oss att vi tydligen inte var så tydliga när ni inte förstod vad vi menade.
    Ni är varmt välkomna, men barnen får inte följa med er på middagen.
    Hoppas ni kommer ändå. 
    Tack, tack, tack!!! Hjärta
  • Victoria

Ja, de går forfarande att benämna VÅRT bröllop som MITT för det är väl ändå inte ditt eller hur? :) Ja, försökte lungt och metodiskt förklara VARFÖR vi väljer barnfritt och precis innan jag ringde hade en annan gäst precis hört av sog och berättat att deras osa kommer rätt så precis innan sista dagen pga just att de har svårt att hitta barnvakt. Färsökte du förklara även då för henne att det skulle kunna finnas gäster som tar illa vid sig ifall vi tillåter hennes barn. Då blev hon skit sur och säger åt mig att jag är dum i huvudet som tvingar hennes barn att stanna hemma. Att hon inte alls läst Herr och fru på kuvertet utan tog förgivet att barnen även är bjudna på ett släkt bröllop och nu tänker ingen komma. Detta gjorde mig ännu mer ledsen....hur svårt ska det vara att respektera vårt val? Som sagt tidigare det är mitt jävla bröllop och mina regler deal with it

Svar på tråden Vill ha barnförfritt och ändå anmäler de att barnen kommer