Inlägg från: Marjasinus |Visa alla inlägg
  • Marjasinus

Om du bara fick ge ett enda råd till några som planerar bröllop...

...vad skulle det vara?

---

Jag tvekar mellan:

"Ta inte ditt bröllop på för stort allvar, och om du ändå gör det - förvänta dig inte att alla andra ska göra det också."

eller:

"Försök föreställa dig eventuella problem som _kan_ uppstå och försök förebygga dom istället för att tvingas ta tag i dom när dom uppstår." 

eller kanske:

"Om det är något som är självklart för dig så innebär det inte automatiskt att det är självklart för någon annan. Man kan aldrig vara för tydlig mot sina gäster"

Eller är egentligen alla tre ovanstående råd samma sak? 

• Svar på tråden Om du bara fick ge ett enda råd till några som planerar bröllop...
  • Marjasinus
    Allis skrev 2013-05-28 09:58:30 följande:
    Om det ska skalas ner till ett enda råd skulle jag nog säga var tydlig. Allt blir så oändligt mycket lättare om man känner till förutsättningarna. Använd en vedertagen klädkod, skriv en lättförtåelig inbjudan där det framgår hur man svarar och när, tala om vad och hur ni vill ha det istället för att förvänta sig att folk ska fatta det av sig själva.

Vill du ha hjälp, be om hjälp. Vill du inte ha det, säg till. Vill man jättegärna ha en möhippa - för det ploppar ju upp här med jämna mellanrum - så säg för guds skull det istället för att puppa när det inte händer. Skulle det ändå inte bli av så har man iallafall sagt det.
    Jag håller helt med dig. Det ingår lite i det där jag tänkte kring att förebygga problem. Man kan nog inte vara för tydlig...
  • Marjasinus

Fast det där var inte ett råd majja :)

• Marjasinus
    majjja skrev 2013-05-28 19:12:52 följande:
    jo, översta raden "Jag skulle nog säga att prioritera vad som är viktigt och slit inte ihjäl er." och så utvecklade jag mina tankar litet. Fick man inte det? :) 
    Du tänker så :)
Svar på tråden Om du bara fick ge ett enda råd till några som planerar bröllop...