Varför bjuder ni folk ni inte vill ha där?
Det är ju inte säkert man som par är överns om sådant, den ena kasnke inte alls vill ha vissa på sitt bröllop medans det är viktigt för den andra :)
Allt är inte svart och vitt jämt =)
Det är ju inte säkert man som par är överns om sådant, den ena kasnke inte alls vill ha vissa på sitt bröllop medans det är viktigt för den andra :)
Allt är inte svart och vitt jämt =)
Jag förstår inte det här med drama i släkten, "svarta får" och ovänskap i familjen. Jag umgår inte med hela min släkt, men jag har aldrig varit ovän med någon eller tyckt illa om någon. Kanske beror det på att ingen snackar skit eller sprider rykten om någon annan. Drama håller jag mig långt ifrån och min släkt är nog lika där :) Om man inte passar ihop till hundra procent så behöver man ju inte umgås dagligen, men man kan uppskatta sidor hos varandra och ha trevligt ihop en gång om året iallafall.
Samma med vänner. Jag förstår inte hur folk kan prata om falska vänner och diskutera hur avundsjuk X blir när man bjuder Y. Jag förstår inte heller hur man kan egagera sig i skitsnackande vänner och liknande.
Jag har inga falska vänner, jag har inga drama i min vänskapskrets. Jag umgås bara med vänner jag gillar :) Dom jag inte umgås med är inga vänner. De dramatiska skitsnackarna slutade jag ha kontakt med för länge sedan, så några såna existerar inte i mitt umgänge.
Så jag har inte det problemet. Vi bjuder alla och vi tycker inte illa om någon av gästerna :). Ett tips till andra kan ju vara att aldrig bry sig om drama och bara ha vänner som man VILL ha :)