Varför bjuder ni folk ni inte vill ha där?
Och vi har bjudit massor "av artighet", eller alltså inte ens av artighet utan för att vi "måste" bjuda vissa släktingar. Men det är ändå helt okej för mig, jag tänker inte skapa familjefejder genom att inte bjuda "självskrivna" gäster. Det tråkiga är ju att på vår bröllopsmiddag är det ca 70% släkt och resten vänner. Men vi löste det så att vi bjuder in fler gäster till festen efter middagen så alla vi vill ska komma kan komma ändå :)
Vi har alltså varken råd eller plats att bjuda alla på middagen tyvärr...
Det där med osa var jättejobbigt för oss. Vi gick in i bröllopsplaneringen otroligt naiva och känslosamma, vi hade ju aldrig planerat bröllop förut. I vår enfald fick vi ju för oss att alla skulle tycka att det var lika kul som vi att det blev bröllop. Så blev det ju naturligtvis inte och vi blev superbesvikna, men hey! Jag tycker att det är helt ok att bli känslosam och lite besviken, det är ändå mänskligt :) I många trådar här så svarar bröllopsgangsters ofta att man minsann inte ska få vara ledsen, men jag tycker tvärtom :) Det ger sig ju med tiden! Nu är vi glada igen haha!