Min som kommer inte ..mitt hjärta går sönder
Åh Annica 70 jag känner även i mitt hjärta hur ont det måste göra. Du har sett fram emot denna fantastiska dag med alla de nära och kära omkring dig och sina barn är ofta de allra närmaste och betydelsefullaste. Jag känner naturligtvis inte till hela er situation och vilka förutsättningar din son har att klara av olika situationer. Det märks att du är en fantastisk mor som verkligen har både offfrat dina egna önskningar och kämpat för hans bästa. Det ser dock ut som om ni som föräldrar har kommit en bra bit på väg då det går så bra för honom på praktiken.
Har du talat med honom ensam om vad som skulle kunna få honom att känna sig bekväm att delta på bröllopsdagen i någon form och få honom att förstå hur gärna du vill ha honom med? Annars kanske det finns lösningar så ni kan planera bl.a. fotograferingen lite avsides dit han kan ansluta tillsammans med sin pappa eller någon av dina släkningar. Då han verkar trivas så bra på sin praktienk kanske någon han känner förtroende för där kan ta sig an honom och att de går tillsammans till kyrkan och fotograferingen. Tala med honom och var öppen för ALLA möjligheter så kanske ni finner en gyllene medelväg som ni både tycker känns bra. En tanke som slog mig är att du kan tala med någon på hans praktik (som han känner stort förtroende för) så att han kan föreslå för din son att de ska gå till kyrkan tillsammans och att han "inte känner någon alls" men att de två går tillsammans och stannar en kort stund för att se när hans mamma gifter sig.
Håller båda mina tummar så hårt för att du ska finna en lösning som gör att du får en riktigt glädejfull dag på ditt bröllop.