Inlägg från: Rosorochkärlek |Visa alla inlägg
  • Rosorochkärlek

Min som kommer inte ..mitt hjärta går sönder

Jag tycker idén om att försöka träffa honom innan vigseln och kanske kunna ta några kort med honom, eller till och med att han kan vara med på vigseln tillsammans med sin pappa (om ni har så bra relation att han kan tänka sig att komma på ert bröllop för sonens skull) låter som en bra idé.

Jag tror du skall tänka dig noga för innan du försöker att få med honom på själva bröllopet, för du (och din m2b) kommer att ha mycket mer fullt upp än då tror och det är jättestor risk att han plötsligt känner sig ignorerad av sin egen mamma, vilket ju vore katastrof.

Det är sorgligt att han inte känner sig bekväm med att vara där, men om han inte vill så försök att komma ihåg att han fungerar annorlunda (inte fel på något vis, bara annorlunda, precis som vi alla är) och att det som är rätt för dig kanske inte är rätt för honom. Även om du saknar att inte ha honom där kanske det bara vore en plåga för honom och att du är snällare mot honom om han inte behöver komma.

Försök att vara så flexibel som möjligt och se var hans gräns går.

Kanske det är okej för honom att smyga in och sitta längst bak i kyrkan? Kanske det är okej för honom att gå dit med någon? Kanske han tvärtom vill synas och skulle vilja gå före eller efter er som ringbärare? Kanske han skulle vilja äta frukost med er? Kanske han hellre vill att ni firar bröllopet tillsammans bara som en familj dagen efter? Det finns ju många lösningar och som passionsblomman skriver - allt måste inte följa de vanliga ramarna.

Lycka till!

rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
Svar på tråden Min som kommer inte ..mitt hjärta går sönder