• Isasa

Flytta till högerhanden? Och varför 18k?

Vi har förlovningsringar i silver och guld. Går egentligen inte att matcha med någon annan ring, då designen är lite speciell. Sänka ner några stenar i min ring vill jag inte göra heller, då den blev så himla repig så fort. Vill hellre lägga några kronor på en finare ring till vår stora dag. Men min fråga är då, eftersom det skulle se galet ut med en ring intill förlovningsringen (pga förlovningsringens design), kan man då flytta förlovningsringen från vänster till höger ringfinger och bära dem så i fortsättningen? Alltså vigselring på vänster o förlovningsring på höger? Sen undrar jag en till sak, när vi kollar på vigselringar är det uppemot 2500:- dyrare med 18k jämfört med 14k. Vad exakt betalar jag för? Är det "bara" nyansskillnaden eller är det skillnad i kvalité? Har hört att 18k är mjukare än 14k? Vill inte att den blir repig efter några veckor... Någon som vet?

• Svar på tråden Flytta till högerhanden? Och varför 18k?
  • Isasa

Vad skönt att det finns fler som flyttar förlovningsringen till höger! Kanske får bli 14k då prisskillnaden var så stor :)

Svar på tråden Flytta till högerhanden? Och varför 18k?