Inlägg från: Chariot |Visa alla inlägg
  • Chariot

Billigast köpa eller göra egna kort?!

Hej! Skirver ännu en ny tråd Tungan ute
    Ett par frågor bara Glad

Blir det billagre att göra egna inbjudningskort, festprogram, placeringskort och tackkort?
    Eller kan jag lika gärna köpa dem via internet?Obestämd

Hur mycket skulle jag spara osv?

Tanken är om jag ska göra dem själv är att jag ska skriva ut inbjudningskorten på A¤ och vka på mitten. Sen skriva med snygg text och detta --> http://www.bth.se/for/stud_hals.nsf/bilder/gif_heart_43_2_gif/$file/gif_heart_43_2.gif (äve på festprogrammet o tackkort)

Festprogrammet ska jag köpa lite finare färdiskurna papper på bokia typ. Sen har jag mallar jag ska skriva o fixa i word och skriva ut.

Placeringskort har jag hittat billligt enkla vita på eBay.

Tackkort vet jag inte än, men typ som inbjudningskort med foto på A4 med tack.

Vad tror ni, billiagre mitt sätt eller köpa färdiga? Solig

/Josefine

Mamma till Alexander
  • Svar på tråden Billigast köpa eller göra egna kort?!
  • Chariot

Inbjudningskorten ska vara vanliga vita A4 skriva ut själva. Vanligt billigt kuvert Festprogramen ska vara lite finaste papper som omslag typ från Bokia typ 8 kr st med vanligt A4 papper i plus matchande kuvert Samma med tackkorten vanliga A4 som skriva ut själva med framkallat foto o klistra på.

Mamma till Alexander
  • Chariot

Tack för svar! Som sagt så ska vi bara ha rött tjockar papper som pärm sen vanliga billiga vita ark. Samma med inbjudningskort och tackkort, vanliga vita.
    Får räkna lite på det

Mamma till Alexander
Svar på tråden Billigast köpa eller göra egna kort?!