• Sudditjuven

Vilka färger har ni?

Sitter här mitt i färgplaneringen och funderar på hur många färger man kan ha innan det blir för rörigt? 
    Jag vill ha ivory, nude, puderrosa, pastellgrönt och ljusgrönt.. men funderar på om det kanske blir för mycket med fem olika färger som kanske egentligen inte följer en röd tråd? Vilka färger har/hade ni och hur kom ni fram till just de färgerna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-04 18:13
    Med "jag" menar jag givetvis "vi".. ;)
  • Svar på tråden Vilka färger har ni?
  • FrökenMäkelä

Vit, orange, brun och vinröd är våra färger.

• 1982mia

Vi hade klarröd och grönt med lite inslag av vit. Kom fram till färgerna då det är vanligai buketten samt på brodyren på min klänning.

• SofiaMagdalena

Vi kör på marinblått, vitt, silver, lite rosa, lite turkost och himelsblått och en gnutta lila. Det är inte så noga bara man har lite koll.

Tycker absolut att du skall använda dig av alla färgerna. Man måste ju inte ha alla samtidigt och överallt.
    Jag tänker mig att du kan använd ivory,nude och puderros i buketten. De gröna färgerna i tärna/marsalkt och mannens detaljer tex.
    I lokalen kan du duka med ett par av färgerna, dekorera övriga lokalen med några och bara låta det smälta samma på ett sätt som passar er.  Kör hårt!

• Yousofin

Vi ska ha lite olika nyanser av rosa allt från gammal rosa till vattenmelon, vitt och guld. Tipset jag har fått till buketten om jag vill blanda in ngt guld i den så ska jag välja varma färger tex "smuts" rosa. Vi ska också ha ett godisbord där blir det även lite dekorationer i pastell blått, bara för att bryta av lite.

• Marjasinus

Vitt och lila. Lila i alla nyanser :)

• Emelie87

Vit, turkos och silver. Ganska ljus, kall turkos färg men lite olika nyanser av den.

• daniiel

Vi hade vitt (ganska naturligt i bröllopssammanhang), rosa (i flera nyanser, men främst ljusrosa och en mer cerise) samt svart.

Jag hade gärna haft det här färgtemat (bild nedan), men maken sa nej till det mer turkosa och dottern till det gula :P Maken ville ha svart och dottern rosa och det var ju väldigt tacksamma färger, enkelt att hitta saker i dom färgerna.

Och till dig TS, man kan ju nästan säga att ni bara har tre färger, men flera nyanser. Det kommer nog bli väldigt fint. Mer livfullt och inte lika stelt om man blandar flera nyanser :)

Kika in här för inspiration. Inte exakt som du tänkt, men åt det hållet.
    www.theperfectpalette.com/2013/05/color-story-peach-loves-green.html
    www.theperfectpalette.com/2013/03/wedding-inspiration-pink-loves-mint.html
    www.theperfectpalette.com/2011/08/sweet-summer-romance-palette-of-shades.html
    www.theperfectpalette.com/2013/06/color-story-peach-loves-gold.html
    www.theperfectpalette.com/2011/05/vintage-gardens-palette-of-peach-green.html
    www.theperfectpalette.com/2010/06/sweet-summer-i-dos-palette-of-coral.html
    www.theperfectpalette.com/2009/06/inspiration-board-264-pink-green.html
    www.theperfectpalette.com/2009/04/inspiration-board-205-light-pink-green.html
    www.theperfectpalette.com/2009/02/inspiration-board-29-hot-pink-honeydew.html
  • PMB

Vi har lila i olika mörkare nyanser. Sen blev det ivory också för att texten skulle synas Flört Så ivory och lila fast vi säger att vi har ett lila färgtema

Svar på tråden Vilka färger har ni?