Hur mycket är rimligt att betala en ungdom som serverar?
Fråga dom som ska servera vad dom anser är rimligt, det är väl det bästa enligt mig. Har man tajt budget är det egentligen bäst att informera dom som man vill att ska servera från början, innan dom tackat ja, såbdom vet. Vi sa till servitriserna som vi frågade att vår budget är tajt och vi har inte möjlighet att betala så mycket som vi önskar, och så fick dom därefter säga ja eller nej. Och det slutade med att alla sa ja ändå och sa att dom gjorde det för att det var roligt att hjälpa till osv. Då har man fått fram att man absolut inte undervärdera jobbet. Och sen kan man väl bara se på sig själv, jag själv hade gärna ställt upp som servitris (vilket jag gjort ett par gånger) på bröllop till någon bekant eller vän för en billig peng, och någon gång gratis, då man vet vad ett bröllop kan kosta. Det är väl en rolig känsla att få känna att man hjälper till, och inte alltid att man gör allt för pengarna. Huvudsaken är att brudparet har informerat om det och att dom bevisar att dom verkligen är tacksamma (vilket man kan göra på andra sätt än pengar också). Med detta menar jag absolut inte att undervärdera servitriserna, eller att man på något sätt är snål och hagalen om man vill har pengar för det!!:) Utan bara att ha en konversation med servitriserna och se vad de tycket och tänker.