Inredningshjälp, barnrum! (långt OT inlägg)
Helluu alla blivande brudar och äkta makar. Som vissa av er vet, långt ifrån alla, så har jag och min familj just flyttat till en ny lägenhet. Vi har en dotter som i år blir hela 7år gammal och det är nu hennes rum jag skulle vilja ha lite hjälp med. Jag kommer börja med att visa lite bilder, kika gärna på dom och läs texten nedanför också sen ;)
Hastigt ihopkastad planlösning på hennes rum. Fönstret är brevid sängen och dörren in till rummet på korta väggen mitt emot. I dagsläget har hon ingen matta, men förslag på runda fina mattor mottages tacksamt :) Hon har alltså i nuläget en säng, en byrå/skåp med en tv på och en expedithylla i sitt rum.
Såhär ser tapeten ut som hon valt, hoppas det syns lite av mönstret.
Och tapeten är ungefär dom här färgerna, svårt att få exakt i paint :P Den lila är nog lite dovare i verkligheten kan jag säga.
Hon har alltså en säng, en liknande denna, fast hennes är mer beige i färgen.
Hon har en Expedit, från Ikea i vitt, med korgar med leksaker i. Den ser ju lite stel och tråkig ut, så förslag på hur vi kan fixa till den, så den passar in i rummet, mottages väldigt tacksamt :D
Hon har också en sån här lampa, i guld, men sänghimmeln i bakgrunden har hon inte kvar.
Samt en spegel, målad i samma guldfärg som lampan, och den ser ut såhär rusta.se/romantic-spegel-p95501257.aspx
Och givetvis har hon något rosa, en kroklist från Nordal. Jättefin. Funderar på att köpa en till, men i vilken färg? En till i rosa? Eller någon annan färg?
Ja, jag skulle alltså väldigt gärna ta emot tips, förslag och hjälp med detta:
- Matta
- Pimpa expedithyllan
- Färger som passar till rummet
- Gardiner
- Sänglampa
Hur man gör det lite barnsligare, men inte för barnsligt. Inga barnmotiv och figurer, men ändå lite roligare. Jag har tex tänkt sy nya kuddfodral till "soffkuddarna" till sängen, men vilka färger? Bara en färg? Enfärgat eller mönstrat?