Hur berättar man?
Jag och min pojkvän (fästman!!) ska gå ut med vår förlovning på midsommar, först och främst till min familj och sedan till hans kanske en vecka senare (detta p.g.a att de bor 12 mil bort och vi vill säga det ansikte mot ansikte).
Nu är jag lite nervös för hur vi ska dela denna underbara nyhet! Egentligen vill jag inte vänta så länge med att berätta för hans familj, men både han och jag vill ju kunna dela det när vi är hos dem, inte via telefon!
Men hur ska man berätta för bådas familjer? Hur har ni gjort? Hur "säger man det"? Hur nervös får man vara när man berättar? Jag var redigt nervös innan vi köpte ringar (de kommer i nästa vecka) men nu har det lättat lite, bara nervös för att berätta det nu! Jag hoppas av hela mitt hjärta att alla ska bli glada (även om en känsla säger mig att hans familj kommer vara gladare än min...)! Hur bör man reagera när glädjen uteblir? Nu hoppas jag ju inte det, men vill vara förberedd på allt! Hur delade ni med era vänner och släkten?
Många frågor här men jag hoppas att någon tar sig tid att svara på åtminstonne nån fråga Skulle göra mig så glad att höra era erfarenheter! Ska nämna att vi är 21 båda två, kanske något man vill ta med när man svarar