• Rockabilly

Vad ska jag göra med förlovningsringen?

Jag och sambon har kommit överens om att gifta oss, förmodligen blir det någon gång nästa år. Men jag har ett problem!

Vad f*n ska jag göra med min förlovningsring? Vill väldigt gärna ha två ringar, men eftersom tanken på giftermål inte fanns när vi förlovade oss så är min förlovningsring ganska bred.

Har några olika alternativ som jag funderat på:

1. En till lika bred ring
    (Skulle nog bli obekvämt, tror jag)

2. En till smalare ring, kanske med en sten
    (Gillar inte bling, vill helst ha slätt och fint)

3. Köpa två nya smalare ringar som bara blir något bredare än gamla förlovningsringen
    (Känns mest vettigt just nu...) 

Men vad tycker ni? Jag behöver hjälp att fundera!
  • Svar på tråden Vad ska jag göra med förlovningsringen?
  • Csve

Min förlovningsring är likadan som din fast i rödguld.. Jag kommer ha tre ringar, nästan lika breda allihop och jag tycker det ser bra ut! Det är en vanesak att ha fler ringar/bred ring..

• blivande brud

Gå till en guldsmed och låt denne göra om din förlovningsring till två ringar, så får du designa dina ringar själv också. Alternativt, köp en riktigt smal ring. Tror det kan bli fint till den breda.

• Rockabilly

Oj vad många svar som hade ramlat in nu! Tack alla Skrattande

Min ring är i silver och 6 mm bred, skulle det verkligen funka att förstora den? På guldsmedsaffären sade hon något om att jag var tvungen att hitta rätt storlek för den gick inte att ändra den sedan.

HAND funkar nog inte, närmaste återförsäljare ligger 50 mil för långt söderut...

När ni började prata om att prova andra ringar så letade jag fram en gammal stålring (en finger-ring alltså) som är 5 mm bred och provade. Det skulle nog faktiskt funka med två som är lika breda som förlovningsringen - men då får jag nog gå upp i storlek på den som ska sitta ytterst Tungan ute

Märkligt hur mycket man kan köra fast i det mentala diket... Tack igen, för alla svar! Ni är otroligt hjälpsamma! Hjärta

• Maria466
    Chicita skrev 2013-06-09 19:36:19 följande:

Vackra ringar. Lite nyfiken på texten på dem är jag allt Flört
  • Chicita
    Maria466 skrev 2013-06-09 22:40:41 följande:
    Vackra ringar. Lite nyfiken på texten på dem är jag allt Flört
    Tack Glad

Det är alviska (Sagan om ringen- fans).
    På förlovningsringarna står våra namn + datum - på min står hans namn först och på hans står mitt namn först.
    Han har sen lagt till vigseldatumet också.
    På min vigselring står Amor Vincit Omnia och det är en grön och en vit diamant eftersom min klänning var vit med gröna detaljer Glad 
  • MiaMiniMe

Finns inget som säger att du måste bära två ringar. Jag ska inte bära min förlovningsring tillsammans med min giftarring. Antingen flyttar jag förlovningsringeb till högerhanden eller bär den inte alls.

• jimmyojennifer

Kanske om du polerar upp din förlovningsring och sen köper du en smal vigselring i vittguld (är det de du har i förlovningsringen?) och sätter en liten enkel diamant i vigselringen, alltså liggande diamant inte en som sticker upp. Enkelt och vackert.

Framtiden är den du själv skapar
  • filibustern

har samma problem. min är lite bredare än din tro ja (6-7mm) + att jag har kortare fingrar, så  få plats med en vigselring bekvämt kan bli ett problem. max 4mm  bred har jag kommit fram till att vigselringen kan vara. i nödfall sätter jag bara in stenar i förlovningsringen. fast nu kanske det aldrig blir nåt bröllop för mig så... Problem Solved! =/

• Rockabilly

För det första, jag vill helst inte ha någon/några stenar i vigselringen. Tycker det är för pråligt.

Ringen jag har nu är i silver. Och jag vill helst ha två ringar :) 

• lerum82

Här kommer några förslag hoppas någon faller i smaken om det ens är din stil. www.pandorashop.se/Ringar/Ring-Smile-kulor.htm www.pandorashop.se/Nyheter-Pandora/Ring-Emaljerade-svarta-ovaler. www.pandorashop.se/Nyheter-Pandora/Ring-Emaljerade-vita-ovaler.htm www.pandorashop.se/Ringar/Ring-Fantasi- www.pandorashop.se/Ringar/Ring-Twining.htm www.pandorashop.se/Ringar/Ring-Golden-Knobs. www.pandorashop.se/Ringar/Ring-Flower-Golden-14k.htm

• daniiel

Varför inte en till, tunn, silverring utan någon sten då?

www.guldfynd.se/article/ring_i_akta_silver_2313526
    www.guldfynd.se/article/ring_i_akta_silver_2394294
    www.chanti.se/|85144
    www.chanti.se/Hjaarta_ring_i_silver|102104#Hjaarta_ring_i_silver|102104
    www.chanti.se/Hjaarta_ring_i_silver|102103#Hjaarta_ring_i_silver|102103
    www.chanti.se/Ring_i_svart_rhodinerat_silver|102109#Ring_i_svart_rhodinerat_silver|102109
    www.chanti.se/Izabel_Camille_ring_i_silver_-_A4013SW_-_SOULHEART_|A4013SW#Izabel_Camille_ring_i_silver_-_A4013SW_-_SOULHEART_|A4013SW
    www.chanti.se/Smal_ring_i_svart_rhodinerat_silver|85291#Smal_ring_i_svart_rhodinerat_silver|85291
    www.chanti.se/Maanesten_ring_i_svart_rhodinerat_silver_-_4018_|1194018R#Maanesten_ring_i_svart_rhodinerat_silver_-_4018_|1194018R
    www.chanti.se/Carre_ring_i_oxiderat_sterlingsilver_-_XXR1243_|XXR1243#Carre_ring_i_oxiderat_sterlingsilver_-_XXR1243_|XXR1243

Ja, och det finns ju mycket mycket mer där ute i butikerna. Det där är ju bara en bråkdel av sortimentet av silverringar.

• lerum82

Blev inte så bra med länkarna när man gjorde på ipaden men hoppas du står ut

• fayefaye

Tycker det låter konstigt att det inte skulle gå att förstora den lite om du vill det. Lämnade in en silverring till guldsmeden idag och skulle förminska den lite. Det va inga problem och det ska ju vara svårare att förminska än att förstora. Det är väl mest titanringar som är svåra att storleksändra för att de är så hårda?

• confuzed86

Vill du behålla din förlovningsring så hade jag kört på en smalare ring, typ 2-3mm. Jag sj har en nu på 5mm och ska ha en vigselring på 2mm visserligen med stenar.

• CoG

Jag har en 4 mm bred rak titanring.
    Då vi förlovade oss tänkte jag att det skulle vara lätt att hitta ngt som passar.
    Men bådas förlovningsringar var för stora då dom kom, just så pass att man kan tappa ringen då man duschar typ.
    Nu när vi började prata giftemål bestämde vi oss för att byta ut förlovningsringarna mot ngt annat.

Är du inte väldigt fäst vid din förlovningsring finns det väl inget som hindrar dig att byta bort den mot en annan förlovningsring, eller välja en bred vigselring och bara ha en ring sedan.

• Csve

Här är mina.. den släta är förlovningsringen jag fick för 7 år sedan. diamantringen fick jag när han friade för någon vecka sedan.(ursäkta stor bild, gick inte förminska) 

• Rockabilly

Hej igen alla!

Som jag tidigare sagt vill helst ha två ringar, annars kan jag lika gärna skita i en vigselring. Stenar - nej tack.

Nu blir det over and out tills jag kommit på hur jag ska göra - har fått många bra (och några mindre bra) tips härifrån forumet!

Tackar och bockar! Hjärta 

Svar på tråden Vad ska jag göra med förlovningsringen?