• Rockabilly

Vad ska jag göra med förlovningsringen?

Jag och sambon har kommit överens om att gifta oss, förmodligen blir det någon gång nästa år. Men jag har ett problem!

Vad f*n ska jag göra med min förlovningsring? Vill väldigt gärna ha två ringar, men eftersom tanken på giftermål inte fanns när vi förlovade oss så är min förlovningsring ganska bred.

Har några olika alternativ som jag funderat på:

1. En till lika bred ring
    (Skulle nog bli obekvämt, tror jag)

2. En till smalare ring, kanske med en sten
    (Gillar inte bling, vill helst ha slätt och fint)

3. Köpa två nya smalare ringar som bara blir något bredare än gamla förlovningsringen
    (Känns mest vettigt just nu...) 

Men vad tycker ni? Jag behöver hjälp att fundera!
  • Svar på tråden Vad ska jag göra med förlovningsringen?
  • daniiel

Antingen köper du en smal, enkel ring och har den tillsammans med förlovningsringen. Eller. Så flyttar du förlovningsringen till den andra handen, sätter den i ett halsband eller liknande och köper två nya ringar.

Precis som du själv skriver :)

Vilket utav dom alternativen du sedan väljer.. ptja, det är ju upp till dig. Du kanske skulle ta en vända och kika på och pröva ringar till din förlovningsring, så du får ett hum om hur det kan kännas och se ut. Du har ju tid på dig, så ännu behöver du ju inte stressa fram ett beslut.

• Lavia

Jag tycker att en eternityring som är tunn skulle passa bra. Eller en smal enstensring som har samma form som skenan på förlovningsringen. Eller byta båda ringarna.

• Rockabilly

Vad är en eternityring?

Och nej, flytta den till högerhanden går inte. Enda fingret förutom vänster ringfinger jag kan ha den på är lillfingrarna - men då är den så stor att den ramlar av Rynkar på näsan

Har flera fina halsband jag fått av sambon så vill helst inte ha den runt halsen, har hellre "riktiga" halsband Flört 

• IdaRebecca
    Rockabilly skrev 2013-06-09 18:56:04 följande:
    Vad är en eternityring?

Och nej, flytta den till högerhanden går inte. Enda fingret förutom vänster ringfinger jag kan ha den på är lillfingrarna - men då är den så stor att den ramlar av Rynkar på näsan

Har flera fina halsband jag fått av sambon så vill helst inte ha den runt halsen, har hellre "riktiga" halsband Flört 
    Du kan ju förstora den om du ska ha den på högerhanden.

Eller köp en tunn tunn tunn slät ring som matchar den du har? Kanske med annan ytbehandling för att det ska hända något?

Eller som du och övriga sagt - köp två nya om det känns bäst. 
  • Lavia

Jag menar en alliansring som har små stenar på som går runt hela ringen.

• Chicita

Jag har två breda ringar. Och det var inte alls obekvämt när jag kunde ha dom.
    Sen fick jag lov att operera fingret och nu kan jag inte få på mig ringarna alls.
    Men så här såg det ut (lite svullen på den här bilden eftersom maken klämmer ihop mina fingrar

• anotherplace

Jag kommer ha två breda :) förlovningsringen är på 5 mm å vigselringen på 6 mm :) man vänjer sig nog vid de :) använde aldrig ring och gör inte förutom min förlovningsring först i början as obekvämt nu är de obekvämt om jag tar av den :)

• daniiel
    Rockabilly skrev 2013-06-09 18:56:04 följande:
    Då kan du ju antingen göra den lite större, så den passar på högerhanden, eller helt enkelt lägga den i en byrålåda tills vidare. Om du väljer att köpa två nya.

Men

Jag tycker fortfarande att du ska gå och kika på och pröva ringar tillsammans med ringen, så du får "smaka" lite på det så att säga. Du behöver inte bestämma dig idag, eller i veckan, eller ens den här månaden. Ta det lite lugnt och kika runt på ringar. När du väl har hittat en ring du tycker om, så kan du ta ställning till om du ska ha kvar förlovningsringen eller inte.
  • karamell

Hej!

Jag förstår att det kan vara lite besvärligt dedär, hamnade lite i samma sits, trotts att vi började planera bröllop direk efter förlovning men jag la inte en tanke på vigselring när jag valde förlovningsring.

Det beror lite på vad du känner är viktigt för dig. Jag kan tycka att det är fint med en alliansring (eternoty ring) till den du har (stenar runt halva eller hela) något i stil med denna:
    www.flickr.com/photos/diamantsweetrocks/6967065840/  

Annars får du fråga dig hur viktigt det är att behålla förlovningsringen? Är det viktigt att det blir den utlimata kombinationen eller att du hittar något som passar med den?
    Jag tror inte att det blir obekvämt med en lika bred iaf, men du får prova dig fram i butiker.

För mig slutade det med att jag hittade min drömm-vigselring och den passar inte alls till förlovningsringen, eller någon annan ring för den delen, utan gör sig bättre själv, jag kan däremot ha förlovningsringen på högerhanden eller kanske på ett halsband.. vi får se, viktigast tycker jag är att man har något på vänster ringfinner som man tycker är riktigt snyggt och som representerar er kärlek :) 

• Hoffsennanen Tottoplex

Om du vill ha en som symbol så tycker jag du kan kolla på HAND s hemsida! De har massa smala ringar som ger en jätte snygg kombination! Min sambo skall ha en smal till då vi båda har ganska breda förlovningsringar men han ville gärna ha en till så det blir perfekt! Jag kommer nog ha en enstens ring. Eller ngt! Jag tycker inte det gör ngt att den är bred det är bara det att det är svårt att hitta en vigselring som inte föravinner helt lycka till!

Svar på tråden Vad ska jag göra med förlovningsringen?