Isasa skrev 2013-06-09 21:44:09 följande:
Almars loft? Får man fråga vad det kostar att hyra där? Vi letar lokal för fullt men har hittills inte hittat ngt. Såg jättefint it på hemsidan iaf. Vi har inte spikat datum än men blir bröllop i Karlstad 2014 eller kanske 2015
Ja det är ett gammalt höloft på gården som de har renoverat till en jättefin festlokal, både jag och min sambo blev helt kära i stället när vi var där :) Lokalen är lite stor med tanke på vårat gästantal, men jag tror det blir bra för jag vill ha en dansdel också och då slipper vi ju bära undan borden!
De har tre olika paket med kuvertpriser där olika grejer ingår. Billigast var paket 1, 995kr/kuvert och det är det vi kommer ta. Då får vi välkomstbubbel, deras dukning med linnedukar och stolsöverdrag och levande ljus, 3-rätters middag med vin till och kaffe också har dem ljudanläggning och vi får dekorera hur vi vill! Paket 2 var 1300/kuvert och då tillkom bröllopstårta och desertvin, (men vi skippar hellre bröllopstårta i och med att vi ändå har desert). Paket 3 var 1900 tror jag och då tillkom tjänsten att DE dekorerade hur vi ville ha det + fri bar.
Vad roligt :) Vad är det som avgör om det blir 2014 eller 2015? Vi hade tänkt lite på att gifta oss i år, men i och med att jag tog examen förra året och började jobba ville jag känna att jag faktiskt hade lite pengar över och inte spara varenda öre.. Fast lite blev det så ändå för jag har tagit körkort och vi har åkt på semester :P