Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!
Jag bor i Karlstad och kommer vara 26 år när vi gifter oss (16 aug 2014) och min blivande kommer vara 30.
Nu har jag förresten precis kommit hem från en vecka i Sthlm där jag bl.a. har kikat på lite olika diamanter hos Diamantia. Jag fick se hur de olika färgerna (I, J och K) ser ut i verkligheten och jag har nu beställt min diamant från dem! Det blev en briljantslipad diamant, 0,77 carat, färg K, klarhet VS1, slipkvalité EX, Certifikat GIA, den ska sättas i en 6 klofattning på min förlovningsring från Rust i England. Angående färg på diamanten måste jag säga att jag inte såg någon direkt skillnad mellan I-K så med tanke på det och att prisskillnaden är enorm så valde jag en K fast med bästa slipningen så den ska glittra ordentligt
Kan lägga upp bilder på mina ringar också nu när jag har fått hem dem och hunnit fota!
De kom i dem här fina förpackningarna!
Och så här såg själva askarna ut.
Här är förlovningsringen, 18 karat 3 mm med snirkligt mönster som alltså diamanten ska sättas i.
Här är vigselringen som har samma mönster som förlovningsringen fast den är 2 mm bred och är formad som ett V så att inte diamanten skymmer den.
Nu vill jag bara få hem diamanten så att min guldsmed kan göra klart förlovningsringen! Vill ha den på min NU
Vad skönt att ha fotograf fixad! Vi har frågat en vän som jag vet är duktig, men han visste inte säkert än om han kunde just då vi ska gifta oss. Du vill inte tipsa om eran fotograf?
Ja, ovan var alltså menat till Mawlinbry :) Blir lite snabbt när jag skriver från mobilen..
Hej!
Nä vi är färdiga, men min sambo/fästman/trolovade/man fick jobb här på universitetet så jag följde så klart med! Var ändå dags att flytta ifrån studieorten. Vi får se om vi stannar. Men just nu trivs vi väldigt bra! Jag är socionom och min sambo är biomedicinsk kemist (forskare).
vad gör du/ni?
Hur ska du/ni göra med tärnor? Jag tror inte riktigt jag har förstått haijpen med tärnor... Är det inte bara värligt amerikanskt? Jag tänker att jag vill att mina vänner ska få bli bjudna på mitt bröllop, inte vara med och fixa det.. Eller hur tänker ni?