Vanligt att bruden hjälper till med svensexa?
Namn och kontaktuppgifter är ju väldigt vanligt att man vänder sig till brud/brudgums respektive för att få hjälp med-främst av den anledning du själv nämner; att man sällan har koll på hela vänkretsen som den som planerar, eftersom vi gifter oss så pass sent i livet att de flesta av oss hunnit få rätt spridda kretsar. Det är ju då väldigt praktiskt att få hjälp med det. (Ska sanningen fram,¨så är det ju fömodligen så att den som verklgien gjort listan, är bruden/brudgumen själv, eftersom kanske inte ens respektive därhemma kan alla ens vänner och namn sådär utan vidare)
Saker att göra tycker jag är roligast om folket som fixar tänker ut själva, men visst, skulle de fråga mig om råd för min sambos del, kunde jag väl svara-framförallt om de är tveksamma inför något dde inte vet om han vill göra.
Men någon egen lista å egna aktiviteter skulle jag aldrg vilja skriva ihop-dels för att det snarare skulle kännas osm en besällning än deras egna planer, och så skulle det vara svårt att veta vad man vågar skriva. Jag menar skriver någon "SPA, hoppa fallskärm, gå på restaurang" så är det ju förväntnignar som kostar, jämfört med picknick i parken och kubb liksom. Däremot skulle jag vid en öppen fråga kunna svara på vad jag verkligen inte vill vara med om.
Fast helst vill jag inte veta något alls-jag tycker verkligen det är roligast om vännerna sköter helt den här grejen själva. Det är det enda som är deras sak att fixa med-bruden är med och petar i ta mig tusan allt annat, så just hippan och sexan kan man kanske öva på att släppa sitt kontrollbehov lite med.