• Helipa

Vanligt att bruden hjälper till med svensexa?

Eftersom vi har barn och hund och jag jobbar helg ibland är det nödvändigt att åtminstone datumplaneringen sker i samråd med mig så att inte m2b står där med en treåring och orastad hund och jag är på jobbet när svensexegänget kommer. 

Jag har även skickat lista med deltagare till både svensexa och möhippa (inte lika kul att bli ombedd av tärnan att skriva lista till sin egen hippa), men annars har jag inte hört något. 
    Jag hade gärna blivit mer involverad eftersom jag vet dels vad min kille verkligen gillar och har även en del förslag på saker man kan hitta på. Men jag har inte sagt något till dem eftersom de inte har bett om råd och det är deras grej, inte min.

Är man smart involverar man partnern för den kan dels komma med bra förslag men också kanske kan avstyra grejer som den vet att personen absolut inte kommer gilla.
    T.ex. är min m2b höjdrädd, men jag är inte säker att best man vet detta eftersom det inte kommer upp så ofta. Jag blir t.ex. lätt åksjuk, särskilt ifall jag har druckit alkohol, det kan ju vara bra för tärnorna att veta vid planeringen av hippan. Det skadar iallafall inte att åtminstone fråga den respektive ifall det är något särskilt man ska tänka på eller borde veta innan man börjar planera. 

Svar på tråden Vanligt att bruden hjälper till med svensexa?