• Allis

Oro för min möhippa

MarcusMichelle skrev 2013-06-11 18:02:05 följande:
    Ja det är förbaskat tråkigt :( Jo men i min umgängeskrets handlar det om mammor som är övertygade om att barnen avlider om dom är ifrån ungarna ett par timmar (med barnvakt givetvis). ALLA har barn och ingen "har tid" att göra något för mig. Så jo-i mitt fall är det barnen som står i vägen. Eller så används dom som ursäkter...oavsett vilket så är det trist :(
    Javisst är det tråkigt, men i perioder är det nog så att det känns helt otänkbart att ha barnvakt och oturligt nog för dig så kanske det är så att den perioden råkar vara samtidigt hos vännerna? Det är jättesvårt att förklara känslan av att absolut inte ens vilja lämna sitt barn om än för några korta timmar, för min del kan jag nog närmast bara beskriva det som om vi satt ihop fortfarande. Och det gjorde vi lääääänge. Min fd och jag skilde oss rätt tidigt och när sonen skulle börja sova där hade jag andnöd, så det handlar förmodligen mer om föräldrar än barnen ibland :). Det var ju inte så att han led direkt men fyyyyyyy f-n vad det var jobbigt för min del.

Fast att barn skulle vara ett hinder tycker jag då rakt inte, de kommer med en annan slags rolighet och ens egna prioriteringar förändras drastiskt med deras ankomst.
Svar på tråden Oro för min möhippa