• AnnSofieS

Oro för min möhippa

Fick förra veckan ett facebook mejl från tärnan där hon skrev att hon bokar upp mig den 15/6 på eftremiddagen och kvällen. Då sa jag att det är väl sånt som min blivande ska veta och inte jag men fick svaret : varför ska man vara som alla andra. 
    Redan då fick jag en känsla av att det kommer bli typ en vanlig hemma kväll och ev gå ut.

Pratade med min kompis som hade varit med i konversationen på fb men kan inte vara med pga av hon är höggravid. Bla så har min tärna bjudit in 7 st i konversationen och jag kunde räkna upp 9 som jag ville ha på min möhippa.

Sen bor jag två mil utanför staden och det går pendeltåg imellan. Någon hade frågat om dom skulle samla pengar till en taxi men nä det behövdes inte för det gick ju tåg. Tydligen ska jag även ta tåget in.

Men man ska väl inte måla fan på vägen förrens efteråt men som min kompis sa, ha inte för stora förhoppningar då blir du bara besviken.

Jag vill inte ha en värsting möhippa men nånting, sumobrottning, bowling, skytte nåt sen en god middag. 

• Svar på tråden Oro för min möhippa
  • Alyllyra

Äsch, jag vet också om när min möhippa blir. Hade jag velat bli överraskad? Visst, det hade varit kul. Men vad spelar det för roll i det långa loppet? Och om nu vet om hippan så kan du ju tipsa dina kompisar som inte är med i diskussionen om att det blir hippa då och att du skulle tycka att det var kul om de var med.

Sen tycker jag inte att det är så farligt med att ta tåget, man kan hitta på mycket roligt på ett tåg! Det handlar ju inte om vad man gör, utan vilka man gör det med.

Men om du nu är orolig för att det inte ska bli kul så får du väl förklara lite för tärnan vad dy tycker. Men försiktigt i så fall, för du vet ju inte vad de faktiskt planerat och det är ganska sårande att någon utgår ifrån att man har tänkt fel när man har ansträngt sig för att fixa något.  

• AnnSofieS

Kan tillägga att jag blir ensam på tåget. Vet inte om det är så kul att åka själv till sin egna möhippa. Men om inte min kompis ligger på förlossning så skulle hon köra in mig åtminstonde.

• Juni 2012
    daniiel skrev 2013-06-11 16:25:16 följande:
    Jag hade gladeligen åkt tåg hem, haft en lugn hemmakväll, vetat om exakt datum och tid bara jag hade fått någon möhippa! ;)
    Samma här. Ingen av oss fick något, trots att maken har arrangerat flera sexor för sina vänner.
  • MarcusMichelle

Jag hade blivit överlycklig för vilken möhippa som helst. Även om det innebar ett McDonaldsbesök.
    Vi gifter oss på lördag och mannen min har haft svensexa. Jag får ingen möhippa för mina vänner har småbarn som ingen är bra nog att passa under tiden.
    Så roligt. Jag har alltid sett barn som "rolighetsbromsar" och nu får man det verkligen bekräftat. 

• daniiel
    MarcusMichelle skrev 2013-06-11 17:52:32 följande:
    Jag hade blivit överlycklig för vilken möhippa som helst. Även om det innebar ett McDonaldsbesök.
    Vi gifter oss på lördag och mannen min har haft svensexa. Jag får ingen möhippa för mina vänner har småbarn som ingen är bra nog att passa under tiden.
    Så roligt. Jag har alltid sett barn som "rolighetsbromsar" och nu får man det verkligen bekräftat. 
    Jag tycker det är tråkigt att du inte får någon möhippa. Jag fick ju som sagt inte någon själv heller. Jag kan förstå att du är besviken och allt sånt. Men. Att säga att barn är "rolighetsbromsar" tycker jag verkligen är att ta i! Vi har barn, numera har flera av våra vänner också barn, men nog finns det utrymme för roliga saker ändå. Nu är ju inte en möhippa en aktivitet man tar med sig barnen på, om det inte är en lugn tillställning och någon har en väldigt liten plutt, men annars går det ju faktiskt att göra roliga saker tillsammans med barnen också.

Lite OT, förlåt TS.
  • MarcusMichelle
    daniiel skrev 2013-06-11 17:59:21 följande:
    Jag tycker det är tråkigt att du inte får någon möhippa. Jag fick ju som sagt inte någon själv heller. Jag kan förstå att du är besviken och allt sånt. Men. Att säga att barn är "rolighetsbromsar" tycker jag verkligen är att ta i! Vi har barn, numera har flera av våra vänner också barn, men nog finns det utrymme för roliga saker ändå. Nu är ju inte en möhippa en aktivitet man tar med sig barnen på, om det inte är en lugn tillställning och någon har en väldigt liten plutt, men annars går det ju faktiskt att göra roliga saker tillsammans med barnen också.

Lite OT, förlåt TS.
    Ja det är förbaskat tråkigt :( Jo men i min umgängeskrets handlar det om mammor som är övertygade om att barnen avlider om dom är ifrån ungarna ett par timmar (med barnvakt givetvis). ALLA har barn och ingen "har tid" att göra något för mig. Så jo-i mitt fall är det barnen som står i vägen. Eller så används dom som ursäkter...oavsett vilket så är det trist :(
  • Pandan

Får inte heller någon möhippa så reagerar också på att TS är så besviken. Var glad att du får någon i huvudtaget! Personligen skäms jag mest mkt inför mannen, hans vänner slåss typ om att få ordna hans svensexa.

• Grodprinsens brud
    daniiel skrev 2013-06-11 16:25:16 följande:
    Jag hade gladeligen åkt tåg hem, haft en lugn hemmakväll, vetat om exakt datum och tid bara jag hade fått någon möhippa! ;)
    Kan inte hålla med dig mer!!! Jag vill veta allt! Ja kanske inte exakt maträtt men gärna tid, plats... 
  • Allis
    MarcusMichelle skrev 2013-06-11 18:02:05 följande:
    Ja det är förbaskat tråkigt :( Jo men i min umgängeskrets handlar det om mammor som är övertygade om att barnen avlider om dom är ifrån ungarna ett par timmar (med barnvakt givetvis). ALLA har barn och ingen "har tid" att göra något för mig. Så jo-i mitt fall är det barnen som står i vägen. Eller så används dom som ursäkter...oavsett vilket så är det trist :(
    Javisst är det tråkigt, men i perioder är det nog så att det känns helt otänkbart att ha barnvakt och oturligt nog för dig så kanske det är så att den perioden råkar vara samtidigt hos vännerna? Det är jättesvårt att förklara känslan av att absolut inte ens vilja lämna sitt barn om än för några korta timmar, för min del kan jag nog närmast bara beskriva det som om vi satt ihop fortfarande. Och det gjorde vi lääääänge. Min fd och jag skilde oss rätt tidigt och när sonen skulle börja sova där hade jag andnöd, så det handlar förmodligen mer om föräldrar än barnen ibland :). Det var ju inte så att han led direkt men fyyyyyyy f-n vad det var jobbigt för min del.

Fast att barn skulle vara ett hinder tycker jag då rakt inte, de kommer med en annan slags rolighet och ens egna prioriteringar förändras drastiskt med deras ankomst.
Svar på tråden Oro för min möhippa