• AnnSofieS

Oro för min möhippa

Fick förra veckan ett facebook mejl från tärnan där hon skrev att hon bokar upp mig den 15/6 på eftremiddagen och kvällen. Då sa jag att det är väl sånt som min blivande ska veta och inte jag men fick svaret : varför ska man vara som alla andra. 
    Redan då fick jag en känsla av att det kommer bli typ en vanlig hemma kväll och ev gå ut.

Pratade med min kompis som hade varit med i konversationen på fb men kan inte vara med pga av hon är höggravid. Bla så har min tärna bjudit in 7 st i konversationen och jag kunde räkna upp 9 som jag ville ha på min möhippa.

Sen bor jag två mil utanför staden och det går pendeltåg imellan. Någon hade frågat om dom skulle samla pengar till en taxi men nä det behövdes inte för det gick ju tåg. Tydligen ska jag även ta tåget in.

Men man ska väl inte måla fan på vägen förrens efteråt men som min kompis sa, ha inte för stora förhoppningar då blir du bara besviken.

Jag vill inte ha en värsting möhippa men nånting, sumobrottning, bowling, skytte nåt sen en god middag. 

• Svar på tråden Oro för min möhippa
  • daniiel
    Allis skrev 2013-06-11 19:02:53 följande:
    Javisst är det tråkigt, men i perioder är det nog så att det känns helt otänkbart att ha barnvakt och oturligt nog för dig så kanske det är så att den perioden råkar vara samtidigt hos vännerna? Det är jättesvårt att förklara känslan av att absolut inte ens vilja lämna sitt barn om än för några korta timmar, för min del kan jag nog närmast bara beskriva det som om vi satt ihop fortfarande. Och det gjorde vi lääääänge. Min fd och jag skilde oss rätt tidigt och när sonen skulle börja sova där hade jag andnöd, så det handlar förmodligen mer om föräldrar än barnen ibland :). Det var ju inte så att han led direkt men fyyyyyyy f-n vad det var jobbigt för min del.

Fast att barn skulle vara ett hinder tycker jag då rakt inte, de kommer med en annan slags rolighet och ens egna prioriteringar förändras drastiskt med deras ankomst.
    Jag håller med :)
  • Mmmaria

Till TS: Tänk inte mer på det där. Njut av det som blir! En kväll med sina vänner låter toppen. Om det blir skit-trist har du rätt att vara lite besviken, men än så länge vet du ju inte vad som ska hända. Ta inte ut besvikelsen i förväg, men ha inte för stora förhoppningar. Jag håller tummarna att ni får en kul kväll : )

• Ariana
    MarcusMichelle skrev 2013-06-11 17:52:32 följande:
    Jag hade blivit överlycklig för vilken möhippa som helst. Även om det innebar ett McDonaldsbesök.
    Vi gifter oss på lördag och mannen min har haft svensexa. Jag får ingen möhippa för mina vänner har småbarn som ingen är bra nog att passa under tiden.
    Så roligt. Jag har alltid sett barn som "rolighetsbromsar" och nu får man det verkligen bekräftat. 
    Men usch vad tråkigt, har de verkligen använt barnen som "ursäkt". Finns det inte en endaste pappa till de där barnen som klarar av att vara ensam ett par timmar?

@ts hoppas de bara retas med dig och planerar en riktig kidnappning, jag hade inte heller tyckt att det var kul att åka ensam till eller från min möhippa om jag hade fått någon. Jag hade däremot inte haft något emot att veta datum.
  • anotherplace

Vi har en liten son (som ammas), hehe men jag ska få en hippa iaf, han får va hemma med sin pappa då (han klarar sig på ersättning med så finns ju inte direkt något stort hinder) , :) å m2b kommer få en sexa, då är ju jag hemma :) för som sagt barnen avlider inte, å man gifter sig väl bara en gång (förhoppningsvis ;D) 
    Så länge barnen får mat å blöja ren om det används så duger väl pappa också :P

men som sagt hippan handlar väl att umgås med sina nära sen blir ju inte kvällen roligare än vad man gör det till, försök se positivt till att ha de lugnt med vännerna! :)
    det med tåget lät ju dock inte direkt kul, kunde de väl överraska dig å komma till dig först så ni kunde åka ihop iaf :D 

• AnnSofieS

Om jag bestämmer att det ska bli en toppenkväll med mina tjejer så blir det det.  Är nog mina bröllopshormoner som svänger liter är ju bara 24 dagar kvar Glad

Som jag skrev så ska jag inte måla fan på väggen innan, behövde nog skriva av mig lite. Och som sagt var jag vet lördag men inget mer.

• nadiams

oror dig inte. kommer att bli toppen! man får bjuda lite på sig själv.

jag blev överraskad av mina helt galna tjejkomisar på stan,  då jag minst anade det!
    vilken underbar dag och möhippa..

fick klä ut mig lite och cykla runt på en trehjuling där det stod "pimp my bride"
    och göra massa tokigt. även mötes upp av min blivande och fick sjunga -du är min man :P
    efter det så kördes det vidare ut till en underbart vacker plats vid en sjö med champange lunch.
    där blev mycket skratt och flams. hehe
    sedan vidare till boda borg och lekte av oss ett par timma,
    lagom till att bli bamse hungrig och dom hade bokat bord på ett mysigt stället, där vi åt och drack!
    sedan blev det fest hos en vännina och kvällen avslutades med ut och dansa.. hemgång 03.00

många utan vänninorna har barn och jag själv två..
    men det är en gång i livet och barnvakt/pappor/släkt m.m finns förhppningsvis för att hjälpa!

ha en underbar dag och njut av tiden istället med goda vänner =)

• FruForsmark

Lita på dina vänner. Jag fick hintar innan det var dags för mig som gjorde mig mycket nervös. T.ex. fick jag ett sms där en kompis uppmanade mig att köpa: en fotfil, en ansiktsmask och innomhustofflor. Jaha tänkte jag, ska jag betala för dessa småsaker själv och kommer det sluta med att vi sitter hemma hos någon och filar fötterna? Senare fick jag ett sms från en kompis som sade att hon inte kommer kunna "uppvakta" mig då hon ska på släktkalas. Jag kan säga att jag var ett nervvrak. Men allt var bara ett fräckt spel från deras sida där de lurade mig totalt! Fick världena bästa hippa!!! Så jag upprepar vad min mamma sa till mig när jag ringde henne och var hispig: "lita på dina nära och kära, du känner dem så pass väl. Släpp kontrollen nu"

• jimmyojennifer

TS- Måla inte fan på väggen, du kommer säkert få en helt otrolig kväll! Vad gör en pendeltågsresa hit eller dit om du får en kväll med dina tjejkompisar?

MarcusMichelle- Jag tycker att du har en otroligt taskig attityd gentemot barn! Det är inte barnen som står i vägen, det är dina såkallade vänner alltså barnens föräldrar som väljer bort dig och väljer sina liv före.
    Barn är inga "rolighetsbromsar" utan mittpunkten i sina föräldrarsliv.

Jag tycker du ska sluta klandra barnen och se till vad det egentligen problmet är, dina vänner bryr sig inte. Som jag skrev i en annan tråd till dig, sök nya bekanskaper för dina vänner verkar inte vara så intresserade av dig helt ärligt. Det är klart barnen har pappor, det är klart dom hade kunnat hitta barnvakt en kväll, det är inte barnens fel att föräldrarna väljer bort dig.

Leta reda på vänner som faktiskt vill vara dina vänner på riktigt, som vill träffa dig, som vill umgås med dig och som vill lägga tiden på dig. Jag är inte ute efter att skälla eller vara elak, jag blir bara väldigt upprörd när folk har så fruktansvärt nedlåtande attityd gentemot barn. Du behöver inte gilla barn det är helt okej alla gör inte det, men det är ytterst sällan ett barns fel att saker blir som det blir, utan det är oftast föräldrarna.

MarcusMichelle skrev 2013-06-11 18:02:05 följande:
    Ja det är förbaskat tråkigt :( Jo men i min umgängeskrets handlar det om mammor som är övertygade om att barnen avlider om dom är ifrån ungarna ett par timmar (med barnvakt givetvis). ALLA har barn och ingen "har tid" att göra något för mig. Så jo-i mitt fall är det barnen som står i vägen. Eller så används dom som ursäkter...oavsett vilket så är det trist :(

Framtiden är den du själv skapar
  • Annica70

Jag antar att dom här barnen har en pappa som kunde haft barnen :-/. Va synd att det var det som kom ivägen ..

Hoppas du får en underbar bröllopsdag istället

MarcusMichelle skrev 2013-06-11 17:52:32 följande:
    Jag hade blivit överlycklig för vilken möhippa som helst. Även om det innebar ett McDonaldsbesök.
    Vi gifter oss på lördag och mannen min har haft svensexa. Jag får ingen möhippa för mina vänner har småbarn som ingen är bra nog att passa under tiden.
    Så roligt. Jag har alltid sett barn som "rolighetsbromsar" och nu får man det verkligen bekräftat.
  • Annica70

Jag hade en underbar möhippa och den var väldigt lung. Vi hade champagne frukost vid en underbar sjö. Sen spelade vi fotbollsgolf och sedan åkte vi hem till en av vänninorna och grillade och hade jätteroligt.

Det blir lite vad man gör den till. Så ha rätt inställning när du går på din möhippa så ska du se att du får roligt

Svar på tråden Oro för min möhippa