• jimmyojennifer

Oro för min möhippa

TS- Måla inte fan på väggen, du kommer säkert få en helt otrolig kväll! Vad gör en pendeltågsresa hit eller dit om du får en kväll med dina tjejkompisar?

MarcusMichelle- Jag tycker att du har en otroligt taskig attityd gentemot barn! Det är inte barnen som står i vägen, det är dina såkallade vänner alltså barnens föräldrar som väljer bort dig och väljer sina liv före.
    Barn är inga "rolighetsbromsar" utan mittpunkten i sina föräldrarsliv.

Jag tycker du ska sluta klandra barnen och se till vad det egentligen problmet är, dina vänner bryr sig inte. Som jag skrev i en annan tråd till dig, sök nya bekanskaper för dina vänner verkar inte vara så intresserade av dig helt ärligt. Det är klart barnen har pappor, det är klart dom hade kunnat hitta barnvakt en kväll, det är inte barnens fel att föräldrarna väljer bort dig.

Leta reda på vänner som faktiskt vill vara dina vänner på riktigt, som vill träffa dig, som vill umgås med dig och som vill lägga tiden på dig. Jag är inte ute efter att skälla eller vara elak, jag blir bara väldigt upprörd när folk har så fruktansvärt nedlåtande attityd gentemot barn. Du behöver inte gilla barn det är helt okej alla gör inte det, men det är ytterst sällan ett barns fel att saker blir som det blir, utan det är oftast föräldrarna.

MarcusMichelle skrev 2013-06-11 18:02:05 följande:
    Ja det är förbaskat tråkigt :( Jo men i min umgängeskrets handlar det om mammor som är övertygade om att barnen avlider om dom är ifrån ungarna ett par timmar (med barnvakt givetvis). ALLA har barn och ingen "har tid" att göra något för mig. Så jo-i mitt fall är det barnen som står i vägen. Eller så används dom som ursäkter...oavsett vilket så är det trist :(

Framtiden är den du själv skapar
Svar på tråden Oro för min möhippa