• AnnSofieS

Oro för min möhippa

Fick förra veckan ett facebook mejl från tärnan där hon skrev att hon bokar upp mig den 15/6 på eftremiddagen och kvällen. Då sa jag att det är väl sånt som min blivande ska veta och inte jag men fick svaret : varför ska man vara som alla andra. 
    Redan då fick jag en känsla av att det kommer bli typ en vanlig hemma kväll och ev gå ut.

Pratade med min kompis som hade varit med i konversationen på fb men kan inte vara med pga av hon är höggravid. Bla så har min tärna bjudit in 7 st i konversationen och jag kunde räkna upp 9 som jag ville ha på min möhippa.

Sen bor jag två mil utanför staden och det går pendeltåg imellan. Någon hade frågat om dom skulle samla pengar till en taxi men nä det behövdes inte för det gick ju tåg. Tydligen ska jag även ta tåget in.

Men man ska väl inte måla fan på vägen förrens efteråt men som min kompis sa, ha inte för stora förhoppningar då blir du bara besviken.

Jag vill inte ha en värsting möhippa men nånting, sumobrottning, bowling, skytte nåt sen en god middag. 

• Svar på tråden Oro för min möhippa
  • linnea ros

Du kanske ska ge dig själv en present nu när du vet om det och ta in på hotell på kvällen. Sjukt mysigt för dig ändå isf, vad de än har hittat på. Och härlgit md hotellfrukost dagen efter. :)

• dellelgarin

Jag hade turen att få två hippor på både befann det sig småbarnsföräldrar ,barnens pappor var hemma med barnen och de var båda mycket lugna men väldigt mysiga och personliga, på den sista så var min kompis med med sin 7 veckors, gick alldeles utmärkt.

• niriel

Jag förstår vad du menar. Alla min vänner var gravida eller hade barn förra året när jag gifte mig, så min möhippa blev lite annorlunda den med. De vänner jag hade hoppats skulle vara med kunde inte lämna sina barn och de som var med var gravida och trötta (många av dem) så det blev en lugn hemmakväll och en turridning dagen efter. Du får ta pendeltåget till stan, jag fick åka tåg 30 mil för att jag skulle få någon hippa alls. Det var mysigt, men såklart hade jag hoppats att alla mina vänner hade haft möjlighet och lust att vara med. Jag förstår dig helt och hållet med barn som rolighets-bromsar, det är ju som att föräldrarna aldrig har tid med något annat än sina barn när barnen väl har kommit. Och såklart är det viktigast för dem, men det hade varit skoj om vänner faktist betydde någonting även efter att man har fått barn.

Å andra sidan fick min man den mesigaste, snabbast ihopslängda svensexa jag någonsin har ens hört talas om, med tre personer som pliktskyldigt rodde ihop något, ingen av hans två bröder pallade vara med och vänner som han ställer upp för i alla lägen kände inte för att vara med. Så min möhippa var, trots att det fortfarande svider lite, en ren dröm jämfört med hans sexa.

Jaha, vad ville jag med det här då? Bara säga att jag förstår dina känslor och håller tummarna för att du får en kanondag/kväll på lördag!

• Augusti13

Hur blev din möhippa, TS? :)

• AnnSofieS

Den blev bra. Tärnan kom och hämta mig och klädde ut mig lite, sen åkte vi till min blivande svägerska och åt lite tilltugg och drack sangria innan det blev mat och bowling.
    Förutom jag och tärnan så var det tre till. Hörde att tärnan inte hade varit ute i så god tid innan så det va några som hoppade av.

• Smaulan89

Jag vet också när min möhippa blir av. Jag hatar överraskingar och det vet min syrra som är tärna. Blev dock lite besviken på henne, då hon bokade en sista minutenresa och åker 2 dagar innan möhippan. Hon kommer alltså inte var med =/ En annan kompis får planera istället. Jag vet även vart vi ska (ett ställe som jag ville åka till). De vet att det inte är någon idé att överraska mig, för då sätter jag mig på tvären och allt blir tråkigt. Jag vill ha kontroll på allt för annars blir jag orolig och mår inte bra.
    Jag hade önskat att de inte hade någon möhippa för mig alls, men jag hoppas att de är snälla och gör saker som passar mig.

• Smaulan89
    MarcusMichelle skrev 2013-06-11 17:52:32 följande:
    Jag hade blivit överlycklig för vilken möhippa som helst. Även om det innebar ett McDonaldsbesök.
    Vi gifter oss på lördag och mannen min har haft svensexa. Jag får ingen möhippa för mina vänner har småbarn som ingen är bra nog att passa under tiden.
    Så roligt. Jag har alltid sett barn som "rolighetsbromsar" och nu får man det verkligen bekräftat.
    Jag håller med dig. Barn är i vissa fall "rolighetsbromsar". Jag har själv två små barn 1 år och 2,5 år. Jag låter inte barnen vara bromsar i mitt liv. Barn ska förgylla livet. Man behöver hitta på något själv ibland utan sina barn. Två av mina vänner har barn och hon som planerar min möhippa har 3 barn under 4 år. Hon har redan fixat barnvakt, så vi kan komma ut och rora oss en kväll för min skull. Min sambo har våra barn under den kvällen och veckan därpå har jag hand om barnen när han är på svensexa.
    Många föräldrar blir tråkiga när de skaffar barn. Inte alla, men vissa märks det tydligt på.
  • TheD

jimmyojennifer skrev 2013-06-12 12:25:41 följande:  MarcusMichelle- Jag tycker att du har en otroligt taskig attityd gentemot barn! Det är inte barnen som står i vägen, det är dina såkallade vänner alltså barnens föräldrar som väljer bort dig och väljer sina liv före. Barn är inga "rolighetsbromsar" utan mittpunkten i sina föräldrarsliv. Jag tycker du ska sluta klandra barnen och se till vad det egentligen problmet är, dina vänner bryr sig inte. Som jag skrev i en annan tråd till dig, sök nya bekanskaper för dina vänner verkar inte vara så intresserade av dig helt ärligt. Det är klart barnen har pappor, det är klart dom hade kunnat hitta barnvakt en kväll, det är inte barnens fel att föräldrarna väljer bort dig. Leta reda på vänner som faktiskt vill vara dina vänner på riktigt, som vill träffa dig, som vill umgås med dig och som vill lägga tiden på dig. Jag är inte ute efter att skälla eller vara elak, jag blir bara väldigt upprörd när folk har så fruktansvärt nedlåtande attityd gentemot barn. Du behöver inte gilla barn det är helt okej alla gör inte det, men det är ytterst sällan ett barns fel att saker blir som det blir, utan det är oftast föräldrarna.   MarcusMichelle skrev 2013-06-11 18:02:05 följande: daniiel skrev 2013-06-11 17:59:21 följande: MarcusMichelle skrev 2013-06-11 17:52:32 följande: Jag hade blivit överlycklig för vilken möhippa som helst. Även om det innebar ett McDonaldsbesök.Vi gifter oss på lördag och mannen min har haft svensexa. Jag får ingen möhippa för mina vänner har småbarn som ingen är bra nog att passa under tiden.Så roligt. Jag har alltid sett barn som "rolighetsbromsar" och nu får man det verkligen bekräftat. Jag tycker det är tråkigt att du inte får någon möhippa. Jag fick ju som sagt inte någon själv heller. Jag kan förstå att du är besviken och allt sånt. Men. Att säga att barn är "rolighetsbromsar" tycker jag verkligen är att ta i! Vi har barn, numera har flera av våra vänner också barn, men nog finns det utrymme för roliga saker ändå. Nu är ju inte en möhippa en aktivitet man tar med sig barnen på, om det inte är en lugn tillställning och någon har en väldigt liten plutt, men annars går det ju faktiskt att göra roliga saker tillsammans med barnen också.Lite OT, förlåt TS. augustibrud.bloggplatsen.se Ja det är förbaskat tråkigt :( Jo men i min umgängeskrets handlar det om mammor som är övertygade om att barnen avlider om dom är ifrån ungarna ett par timmar (med barnvakt givetvis). ALLA har barn och ingen "har tid" att göra något för mig. Så jo-i mitt fall är det barnen som står i vägen. Eller så används dom som ursäkter...oavsett vilket så är det trist :(      Framtiden är den du själv skapar

• Chicita
    TheD skrev 2013-06-21 21:51:12 följande:
    Oj det där blev nog världens längsta och rörigaste citat tror jag...
    Vad var det du försökte säga? Flört 
  • TheD

Det hon skrev.... Det spelar ingen roll vid vilken dator jag är när jag trycker "citera". Det blir så där oavsett.... jätteirriterande! Har ju alltid fungerat jättebra men nej....

• Chicita
    TheD skrev 2013-06-22 02:49:09 följande:
    Det hon skrev.... Det spelar ingen roll vid vilken dator jag är när jag trycker "citera". Det blir så där oavsett.... jätteirriterande! Har ju alltid fungerat jättebra men nej....
    Har du kollat med supporten? 
Svar på tråden Oro för min möhippa