• Smaulan89

Oro för min möhippa

Jag vet också när min möhippa blir av. Jag hatar överraskingar och det vet min syrra som är tärna. Blev dock lite besviken på henne, då hon bokade en sista minutenresa och åker 2 dagar innan möhippan. Hon kommer alltså inte var med =/ En annan kompis får planera istället. Jag vet även vart vi ska (ett ställe som jag ville åka till). De vet att det inte är någon idé att överraska mig, för då sätter jag mig på tvären och allt blir tråkigt. Jag vill ha kontroll på allt för annars blir jag orolig och mår inte bra.
    Jag hade önskat att de inte hade någon möhippa för mig alls, men jag hoppas att de är snälla och gör saker som passar mig.

• Smaulan89
    MarcusMichelle skrev 2013-06-11 17:52:32 följande:
    Jag hade blivit överlycklig för vilken möhippa som helst. Även om det innebar ett McDonaldsbesök.
    Vi gifter oss på lördag och mannen min har haft svensexa. Jag får ingen möhippa för mina vänner har småbarn som ingen är bra nog att passa under tiden.
    Så roligt. Jag har alltid sett barn som "rolighetsbromsar" och nu får man det verkligen bekräftat.
    Jag håller med dig. Barn är i vissa fall "rolighetsbromsar". Jag har själv två små barn 1 år och 2,5 år. Jag låter inte barnen vara bromsar i mitt liv. Barn ska förgylla livet. Man behöver hitta på något själv ibland utan sina barn. Två av mina vänner har barn och hon som planerar min möhippa har 3 barn under 4 år. Hon har redan fixat barnvakt, så vi kan komma ut och rora oss en kväll för min skull. Min sambo har våra barn under den kvällen och veckan därpå har jag hand om barnen när han är på svensexa.
    Många föräldrar blir tråkiga när de skaffar barn. Inte alla, men vissa märks det tydligt på.
Svar på tråden Oro för min möhippa