• karamell

Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?

Hej alla!

Jag är på jakt efter en ny perfym att använda som "bröllopsperfym" har läst någonstans att man kan senare framkalla minnen från bröllopet om man har en speciell perfym som man använder endast en månad innan/efter bröllopet, och på själva bröllopsdagen såklart, tycker det är lite spännande.
    Samtidigt vill jag ändå lukta "jag" och killen ska känna sig bekant med min doft på dagen.
    Men, som rubriken lyder, vilken perfym hade du/tänker du ha på dig på din bröllopsdag?

• Svar på tråden Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?
  • MarcusMichelle

Dolce Gabbana Light Blue tänker jag använda :) Den påminnner om min ungdoms glada partydagar plus att den nu kommer att påminna om bröllopet :) Dubbel glädje typ!

• karamell

Åååh den är såå god! Fräsch, citrus doft!
    Vill köpa den jag med, bara att min mamma har använt den i flera år, så den lukten är verkligen "mamma" för mig.
    Samtidigt har jag och min mamma många andra likadana perfymer så jag kanske kommer över det :)

• daniiel

Jag hade faktiskt Jessica Simpsons Fancy. Tycker den luktar väldigt gott. Jag har dock använt den massor av gånger efter bröllopet :P Använde den inte just något alls före, utan premiärade på bröllopsdagen.

Men jag valde ju mellan flera olika, för det finns många parfymer som luktar väldigt gott. Att den blev just den var lite av tillfälligheter, att någon annan var slut, den var på rea osv :P

• FruForsmark

Tror jag körde min favvo: Chance Chanel. Vill dock rekomendera att satsa på en bra deodorant. Jag brukar inte svettas i vanliga fall men jag var helt blöt under klänningen på natten. Så mycket nerver och mycket dansande, speciellt i sommarvärme och en tungklänning har den effekten ;)

• FrökenMäkelä

Charm Kiss Thomas Sabo for women - denna kommer jag mest troligt ha på den stora dagen.

Fick den i julklapp av sambon men har inte velat börja använda den ännu.

• ElinaAstrom

Jag kommer ha Lanvin - Marry Me, den tyckte jag luktar gott och passar bra :) har svårt att inte använda den nu innan bröllopet men jag vet ju att dofter väcker starka minnen så vill inte förstöra det genom att använda den före.

• karamell
    FruForsmark skrev 2013-06-12 10:03:30 följande:
    Tror jag körde min favvo: Chance Chanel. Vill dock rekomendera att satsa på en bra deodorant. Jag brukar inte svettas i vanliga fall men jag var helt blöt under klänningen på natten. Så mycket nerver och mycket dansande, speciellt i sommarvärme och en tungklänning har den effekten ;)
    Tack för tipset, jag kan tänka mig att jag kommer att svettas som en galnnig!
    Finns det någon bra deoderant som du kan rekommendera?
  • karamell
    ElinaAstrom skrev 2013-06-12 10:19:02 följande:
    Jag kommer ha Lanvin - Marry Me, den tyckte jag luktar gott och passar bra :) har svårt att inte använda den nu innan bröllopet men jag vet ju att dofter väcker starka minnen så vill inte förstöra det genom att använda den före.
    Den känns väldigt passande! Fin flaska också! :)
Svar på tråden Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?