• karamell

Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?

Hej alla!

Jag är på jakt efter en ny perfym att använda som "bröllopsperfym" har läst någonstans att man kan senare framkalla minnen från bröllopet om man har en speciell perfym som man använder endast en månad innan/efter bröllopet, och på själva bröllopsdagen såklart, tycker det är lite spännande.
    Samtidigt vill jag ändå lukta "jag" och killen ska känna sig bekant med min doft på dagen.
    Men, som rubriken lyder, vilken perfym hade du/tänker du ha på dig på din bröllopsdag?

• Svar på tråden Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?
  • IdaOchTomas
    amerika skrev 2013-06-12 19:38:04 följande:
    Bra tips!! Bra med en parfymfri deo så att den inte konkurrerar med parfymen, jag brukar köra med CCS parfrymfritt deostick från apoteket.
    Annars är Nivea Pure & Sensitive helt suverän!! Svettas typ aldrig under armarna längre med den - och detta efter att behövt använda Absolut Torr från apoteket tidigare! Den är dessutom alkoholfri och parfymfri, så mycket bra om man har känslig hud.
  • karamell

Tack IdaochTomas för tipset! Jag ska ta och köpa den.

Daniiel: Jag var och doftade på Jessica Simspons Fancy och tyckte den var riktigt god!
    Steg 2 är att spruta på sig den och ha den under en hel dag och se om den doftar lika gott på mig :)
    Isf. köper jag den :D Tack! 

• sommaren13

Jag hittade en bra sida, dock så har dom inte alla parfymer, men rätt mycket till bra priser.
    www.parfym.se Där har jag handlat många ggr till min styvdotter.  

• JIEB

Det blir förmodligen Bruno Banani "Pure woman" för min del. Hade den (dock i form av body lotion) första gången jag träffade min blivande så jag förknippar den doften med honom. Plus att jag tycker att den luktar så förbannat gott i sig! Beställde den nu senast hyfsat billigt från just parfym.se som nämns här ovan, rekommenderar den sidan!

• Principisessan

jag hade den som min man köpt till mig tidigare. Bvulgari Blu. Jag har fler parfymer och han gillar dem också men just denna säger han alltid är "min doft" så valet var inte så svårt :=) 
    personligen gillar jag alla mina parfymer, annars hade jag ju inte köpt dem  

• Principisessan
    sommaren13 skrev 2013-06-14 11:37:36 följande:
    Jag hittade en bra sida, dock så har dom inte alla parfymer, men rätt mycket till bra priser.
    www.parfym.se Där har jag handlat många ggr till min styvdotter.  
    brukar också handla där. superbra! och så får man typ 2 parfymer till priset av 1 nästan så det är ju verkligen prisvärt 
  • karamell

Kul med många svar!

Jag känner däremot att jag fortfarande inte har hittat någon som jag gillar 100%!

Någon mer som vill dela med sig av sin perfym? 

• annie s

Jag ska ha bodyshops 'dreams unlimited Sun fresh' älskar den doftar verkligen sommar :)

• SabinaE

Jag bär ganska sällan parfym, men jag kommer köra på min "vanliga" som är "romance" av Ralph Lauren. Det är en väldigt fräsch doft och den känns väldigt somrig. Om parfymer har någon liten söt ton i sig så brukar den lukta jättesött på mig, så jag försöker alltid att leta efter parfymer som inte luktar sött.

• karamell

Ralph Laurens "Romance! verkar vara poppis, många har skrivit om den i bröllopssammanhang.

Äntligen, efter mycket mycket letande, doftande och velande köpte jag Viktor & Rolfs "Flowerbomb"
    Ville ha en som luktar lite vanilj, men ändå inte för söt, men mjuk och flicklig, så jag tror att den blir bra, hoppas bara att M2B gillar den när han får dofta på den snart :)

Sen hade det kommit en ny perfym som jag tyckte luktade himmelskt gott, från Jimmy Choco "Exotic" den luktade verkligen fuktigt och exotiskt! (men var ganska lik escadas sexy graffiti som jag redan har)

• Skelleftetjejen

Jag får ofta ont i huvudet av många parfymer, men jag har hittat några som är helt underbara och det är Clean-serien.
    Luktar helt underbart, men man luktar mer ren eller nyduschad gånger 10 :) 
    Själv har jag köpt WarmCotton som jag ska ha på bröllopet! 

Svar på tråden Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?