• karamell

Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?

Hej alla!

Jag är på jakt efter en ny perfym att använda som "bröllopsperfym" har läst någonstans att man kan senare framkalla minnen från bröllopet om man har en speciell perfym som man använder endast en månad innan/efter bröllopet, och på själva bröllopsdagen såklart, tycker det är lite spännande.
    Samtidigt vill jag ändå lukta "jag" och killen ska känna sig bekant med min doft på dagen.
    Men, som rubriken lyder, vilken perfym hade du/tänker du ha på dig på din bröllopsdag?

• Svar på tråden Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?
  • karamell

Åååh den är såå god! Fräsch, citrus doft!
    Vill köpa den jag med, bara att min mamma har använt den i flera år, så den lukten är verkligen "mamma" för mig.
    Samtidigt har jag och min mamma många andra likadana perfymer så jag kanske kommer över det :)

• karamell
    FruForsmark skrev 2013-06-12 10:03:30 följande:
    Tror jag körde min favvo: Chance Chanel. Vill dock rekomendera att satsa på en bra deodorant. Jag brukar inte svettas i vanliga fall men jag var helt blöt under klänningen på natten. Så mycket nerver och mycket dansande, speciellt i sommarvärme och en tungklänning har den effekten ;)
    Tack för tipset, jag kan tänka mig att jag kommer att svettas som en galnnig!
    Finns det någon bra deoderant som du kan rekommendera?
  • karamell
    ElinaAstrom skrev 2013-06-12 10:19:02 följande:
    Jag kommer ha Lanvin - Marry Me, den tyckte jag luktar gott och passar bra :) har svårt att inte använda den nu innan bröllopet men jag vet ju att dofter väcker starka minnen så vill inte förstöra det genom att använda den före.
    Den känns väldigt passande! Fin flaska också! :)
  • karamell
    daniiel skrev 2013-06-12 09:54:54 följande:
    Jag hade faktiskt Jessica Simpsons Fancy. Tycker den luktar väldigt gott. Jag har dock använt den massor av gånger efter bröllopet :P Använde den inte just något alls före, utan premiärade på bröllopsdagen.

Men jag valde ju mellan flera olika, för det finns många parfymer som luktar väldigt gott. Att den blev just den var lite av tillfälligheter, att någon annan var slut, den var på rea osv :P
    Luktar den lite vanilj kanske? :)
  • karamell

Vad kul! Det är exakt en sådan doft jag är ute efter! Jag ska gå och dofta på den :)

Jag använder Escadas "sexy graffiti" som jag tycker är såååå himla god, men jag kan känna att escadas sommarperfymer är lite "tonårstjej"  funkar som fräscha sommardofter, men inte så sensuella...

• karamell

Tack Daniiel!

Ja jag brukar köpa all min smink på make up store så jag har doftat på deras ett par gånger, gillar den gula som luktar vanilj. 

Tack för alla tips! Ska gå genom dem och lukta på alla som verkar intressanta :)

• karamell

IdaOchTomas: 
    Jag älskar britney Spears Midnight Fantasy, det gäller att inte spruta på sig för mycket bara för då blir den sliskig, men den är riktigt goood!

• karamell
    Carina10 skrev 2013-06-12 15:46:27 följande:
    Ingen alls eftersom jag är allergisk. Gästerna har också blivit ombedda att inte ta på sig massa parfym för då slutar det med att bruden får åka ambulans Förvånad
    :( Tråkigt med allergier :(
  • karamell

Tack IdaochTomas för tipset! Jag ska ta och köpa den.

Daniiel: Jag var och doftade på Jessica Simspons Fancy och tyckte den var riktigt god!
    Steg 2 är att spruta på sig den och ha den under en hel dag och se om den doftar lika gott på mig :)
    Isf. köper jag den :D Tack! 

• karamell

Kul med många svar!

Jag känner däremot att jag fortfarande inte har hittat någon som jag gillar 100%!

Någon mer som vill dela med sig av sin perfym? 

• karamell

Ralph Laurens "Romance! verkar vara poppis, många har skrivit om den i bröllopssammanhang.

Äntligen, efter mycket mycket letande, doftande och velande köpte jag Viktor & Rolfs "Flowerbomb"
    Ville ha en som luktar lite vanilj, men ändå inte för söt, men mjuk och flicklig, så jag tror att den blir bra, hoppas bara att M2B gillar den när han får dofta på den snart :)

Sen hade det kommit en ny perfym som jag tyckte luktade himmelskt gott, från Jimmy Choco "Exotic" den luktade verkligen fuktigt och exotiskt! (men var ganska lik escadas sexy graffiti som jag redan har)

Svar på tråden Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?