Djur undanbedes?
Hej på er!
Jag vet inte riktigt var jag ska börja det här, men är det bara vi som har konstiga släktingar eller är detta vanligt?
Min svärfar + fru har två stora boxrar. Båda två är unghundar, men bra fostrade. De blir dock lätt överenergiska, som unghundar brukar bli. Frun i huset är helt bestämd på att dessa två hundar ska vara med på vårat bröllop om två veckor, även fast möjlighet till hundvakt finns.
Jag trodde det var underförstått att man inte tar med husdjur på bröllop. Speciellt om man kan ordna så att någon tittar till dem under dagen. Och jag trodde definitivt att det var kotym att tala om att man tänkte ta dem med sig i så fall? Vi har nämligen fått veta detta på omvägar, och det är såhär hela tiden. De talar aldrig om att de tar med hundarna.
Till saken hör också att vi har både allergiker och hundrädda bland gästerna. Och är det sol så kan inte hundarna vara i bilen heller, och denna människa verkar tro att det är en rättighet att låta hundarna hälsa på alla människor så jag målar upp ett mardrömsscenario där hundarna river sönder/dregglar ner gästernas finkläder.
Vi ska sålart be dem ha hundarna i närheten av bilen hela tiden, men jag blir så frustrerad över att de inte talat om för oss att dem ska följa med. Det är bara tur att vi fått reda på det, så att vi kan ringa runt till de hundrädda gästerna och förvarna. (Det är något vi måste göra, då ett par av de hundrädda har sådan fobi att de behöver medicin vid eventuell panikattack).
Jag trodde, i min enfaldihet, att man inte behöver skriva i inbjudan att djur inte är välkomna. Är det något man brukar göra?